Σάββατο, 22 Σεπτεμβρίου 2007

Φαλμεράγερ, Σ(κ)λάβοι Έλληνες, Φασίστες και Προοδευτικοί

Ο γράφων πάσχει από άκρατο φιλολακωνισμό. Και επομένως θαυμάζει το Λυκούργο.
Ας δούμε όμως πως δημιούργησε την <<Άρια>> λακωνική φυλή.
Ήταν ο πρώτος λοιπόν που δίδαξε την ανθρωπότητα πως απλούστατα δεν υπάρχουν Άριοι και Άριες φυλές. Μίλησε και το κυριότερο εφήρμοσε την αγωγή και την παιδεία και έφερε την ισότητα μεταξύ των πολιτών, ανδρών και γυναικών.
Οι τότε Σπαρτιάτες θεωρούσαν εαυτούς απογόνους του Ηρακλή νομίζοντας πως δεν έχουν ανάγκη την οποιαδήποτε είδους άσκηση και τριβή για να γίνουν καλύτεροι.
Σκέφτηκε λοιπόν το εξής τέχνασμα. Πήρε δύο σκυλάκια από τους ίδιους γονείς. Το ένα το εκπαίδευσε παίρνοντας το μαζί του στο κυνήγι και το δεύτερο το μεγάλωσε στην τρυφή και την πολυτέλεια δίνοντας του έτοιμο φαγητό.
Μετά από καιρό συγκέντρωσε τους Σπαρτιάτες σε μία αίθουσα και πέταξε στο πάτωμα κρέας ενώ ταυτοχρόνως ελευθέρωσε ένα λαγό.
Όπως ήταν φυσικό το εκπαιδευμένο σκυλάκι όρμησε να πιάσει το λαγό ενώ το άλλο παρέμεινε οκνηρό και απαθές και περιορίστηκε στην έτοιμη λιχουδιά. Έτσι λοιπόν έπεισε τους Λακεδαιμόνιους να ακολουθήσουν το δρόμο της αγωγής. Τους έκανε να καταλάβουν πως δεν υπάρχουν Άριοι.
Η αξία δεν μπορεί να κληρονομηθεί ούτε να κληροδοτηθεί. Η αξία καλλιεργείται, θέση με την οποία ευθυγραμμίζομαι απολύτως. Συνεπώς όποιος πιστεύει πως είμαστε έξυπνοι και άξιοι επειδή είμαστε απόγονοι των αρχαίων Ελλήνων δεν κάνει απλώς λάθος αλλά δρα και ανθελληνικά καταδικάζοντας μας σε αιώνια στασιμότητα, ηλιθιότητα και οκνηρία.
Είμαστε όμως απόγονοι των αρχαίων Ελλήνων;
Τέλη 1800 . Κατά το χρονικό αυτό διάστημα γίνεται φανερό πως η Ελλάδα απελευθερώνεται από τους Τούρκους και πως έχει τις προοπτικές να γίνει ένα κράτος ικανό να διεκδικεί και να αξιώνει. Στην Ευρώπη άλλοι βλέπουν το γεγονός με ενθουσιασμό και άλλοι με σκεπτικισμό και καχυποψία .
Τι θα έκανε ο κάθε αρχαιοκάπηλος τύπου Έλγιν και μαζί του όλοι οι απατεώνες που καταλήστεψαν τον αρχαίο ελληνικό πολιτισμό; Θα ζητήσουν πίσω τα μνημεία; Με τα αρχαία συγγράμματα και την πατρότητα των γνώσεων τι μέλει γενέσθαι;
Από τη δύσκολη αυτή θέση ήρθε να τους βγάλει ο Γερμανός Ιάκωβος Φαλμεράγιερ. "Οι αρχαίοι Έλληνες αφανίστηκαν από το Σλαβικό ξίφος και συνεπώς οι νεοέλληνες δεν έχουν καμία σχέση με τους αρχαίους."
Ωραία θέση αυτή. Αναμιγνύουμε αλήθειες με ψέματα όπως έλεγε και ο..υπουργός προπαγάνδας των Ναζί και πείθουμε τα κουτορνίθια. Η θεωρία αυτή βόλεψε και τις μετέπειτα εξουσίες. Εμείς είμαστε οι κληρονόμοι αυτού του πολιτισμού. Εμείς είμαστε Άριοι και ανώτεροι των όλων. Οι νεοέλληνες είναι απόγονοι Σλάβων, σκλάβων δηλαδή.
Αυτοί οι Σ(κ)λάβοι όμως φαίνεται πως ήταν φιλομαθείς, ευφυείς, μελετηροί, αλλά και λίγο κομπλεξικοί αφού αρνήθηκαν την καταγωγή τους.

Μόνο που..."Απόλλωνα ονομάζουσι Κάρνειον απο των Κρανείων, υπερθέντες το ρώ κατά δή αρχαίον έθος.
"Και τον ονόμασαν Κάρνειο Απόλλωνα απο τις κρανιές μεταθέτοντας το γράμμα ρ σύμφωνα με κάποια αρχαία τους συνήθεια.
Παυσανία Λακωνικά μεταξύ 138 και 161 Π.Χ
Λακωνία χιλιάδες χρόνια μετά...
Κροκόδειλος-->Κορκόδειλος, Βρούβες-->Βούρβες και συνεχίζουμε..
Το μεσαιωνικό Τρουλή γίνεται Τούρλα και η σπαθαρλία--> σπαρλάθι. Και η Καταβόθρα γίνεται Καταβόρθα. Και η μετάθεση του ρ συνεχίζεται ακόμα και σε λέξεις που το ρ παραμορφώνεται γλωσσικά ή και αποβάλλεται ή ακόμα και όταν μετατρέπεται σε λ. Και το κιρκινέζι-->κρικινέζι. και ο κρόκος--κορκός.αρσενικό-->σερνικό κτλ.
Μπράβο οι Σλάβοι μετάθεση του Ρ. Τους ήρθε φαίνεται η θεία επιφοίτηση και όταν αφάνισαν τους Λάκωνες άρχισαν να χρησιμοποιούν τις γλωσσικές τους ιδιαιτερότητες. Ίσως και το νερό της Λακωνίας να σε κάνει να μεταθέτεις το γράμμα Ρ στις λέξεις.
Να αναφέρουμε πως το γλωσσικό αυτό φαινόμενο το συναντάμε σε Τσακωνιά και Μάνη. Και Τσακωνιά εννοώ την περιοχή απο το Έλος έως τη Μονεμβάσια και από τη Νεάπολη έως το Λεωνίδιο και τον Πραστό της Αρκαδίας.
Συνεχίζουμε με τους Σλάβους..
Οι αρχαίοι Σπαρτιάτες αντικαθιστούσαν το ιωνικό η με το δωρικό α πχ μήτηρ-->μάτηρ.
Και ω τι σύμπτωση! μήτηρ-->μάτη, δάφνη-->δάφνα, νάρκη-->νάρκα, ημών-->αμών(ναμου), αφέντη-->αφέντα, ροδάφνη-->ροδάφνα, καθρέπτης-->καθαρέπτα, βοή-->βουά, ακοή--ακοά,ηρεμώ-->αραμού.Και το μηκωνία-->μακουνία ή μαγκουνίδα.
Και φυσικά τα δύο αυτά φαινόμενα μπορούμε να τα βρούμε σε μία λέξη ταυτογχρόνως. Πχ τρουλή-->τούρλα. Γνωστή και η έκφραση "Στην τούρλα του Σαββάτου."
Μπράβο εμείς οι Σλάβοι...
Διατήρηση της δωρικής προφοράς του υ ως ου ή ιου.
Και έχουμε τα λύκος-->λιούκο, σύκο-->σούκο (εξ ου και το επίθετο σουκάκος), μυρτιά-->μουρτιά (έχουμε και τις μουρτολιές) και το αρχαίο κυρέω γίνεται κουράω και κούρος ο κατήφορος. Και κατά σατανική σύμπτωση πάλι και οι λοιποί Πελοποννήσιοι που είναι γνήσιοι Σλάβοι λένε την τρύπα-->τρούπα και το ξύρισμα-->ξούρισμα ή ξούρα. Μπα δεν είναι απόγονοι Δωριέων.
Σ(κ)λάβοι είναι και αυτοί.
Και περίεργο πράγμα να μεταχειρίζονται ιδιαίτερες λέξεις που μόνο οι αρχαίοι Σπαρτιάτες χρησιμοποιούσαν πχ Οπτίλλους (μάτια). Φαίνεται οι Σλάβοι στο ένα χέρι είχαν τη Φλογέρα και στο άλλο το Δωρικό λεξικό.
Ίσως να τους τα έμαθαν και οι Βυζαντινοί αυτοκράτορες οι οποίοι πολεμούσαν συστηματικά τους Μανιάτες και υποτιμητικά τους αποκαλούσαν Έλληνες ή έξωθεν ή οι έξω από εδώ εννοώντας τους Λάκωνες εθνικούς που αρνούνταν να γίνουν Χριστιανοί. Για αυτό τους ονόμασαν και Τσάκωνες (εξωλάκωνες). Έτσι τώρα μάθατε και ποιοι είναι "οι έξω απ' εδώ" και από που βγήκε η φράση. Και γιατί οι Λάκωνες καταριούνται κάποιον λέγοντας να σου γίνουν αγιάτικα ή αγιάτσιχα(Να στα φάνε οι παπάδες και τα μοναστήρια δηλαδή).
Και στην Ελλάδα γενικότερα οι νεοέλληνες καταριούνται σαν τους αρχαίους Έλληνες λέγοντας Άρε, άρε, άρε. (εξου και η φράση άρες, μάρες, κουκουνάρες).
Και λένε "χτύπα ξύλο" όπως και οι αρχαίοι Έλληνες και φτύνουν να μη ματιάσουν κάποιον όπως και οι αρχαίοι Έλληνες. Δοκιμάστε να πτύσετε το παιδί ενός Γερμανού..και θα δείτε τι εννοώ.
Φαίνεται πως μας τα ήξεραν ήδη οι Σλάβοι αυτά απο τη Λιθουανία και τον Καύκασο.
Τελικά το ομολογώ.
ΕΙΜΑΙ ΑΠΟΓΟΝΟΣ Σ(Κ)ΛΑΒΩΝ. Βολεύει και το σύστημα. Όλοι ίδιοι(αλλά άνισοι) και φυσικά όλοι καταναλωτές. Μην τους μάθετε τίποτα για τριβώνες και λιτή ζωή γιατί μπορεί να σταματήσουν να είναι καταναλωτές. Μη τους πείτε τι σημαίνει γενναίος και σκεπτόμενος. Καλλιεργείστε την υποκουλτούρα, το pax amerikana και τον τύπου Μπέκαμ άντρα γιατί έτσι γίνεται και ο άντρας καταναλωτής. Μπορεί σου λέει να αρχίσει να βάζει και eye liner. Λυγίστε τους το ηθικό πείτε τους Σλάβους που απελευθερώθηκαν και τώρα μπορούν να πάνε και super market.
Το λένε και οι προοδευτικοί αριστεροί τύπου Αριστεράκης Δεξιοτσεπίδης και Επαναστατάκος Καναπεδέας οπότε είναι cool. Ξεχάστε παραδόσεις, ντοπιολαλιές, ιδιώματα και διαλέκτους.
Μόνο yes και ok.Άντε και κανένα ¨μάλιστα και ευχαριστούμε" στα ελληνικά για ξεκάρφωμα.
Το λακωνίζειν εστί φιλοσοφείν και για Λάκωνας είπα ήδη πάρα πολλά.

18 σχόλια:

Έφη είπε...

ΆΡΙΣΤΑ!
Αν έχεις χρόνο ψάξε και για τους "ινδοευρωπαίους" και την "καταγωγή" μας απ' αυτούς. Θα ρίξεις πολύ γέλιο.

Άσχετο.Ανέκδοτο από το ΠΟΝΤΙΚΙ της Πέμπτης : Πώς θα με ταφέρει η κυβέρνηση την ολυμπιακή φλόγα στο Πεκίνο? Από δέντρο σε δέντρο.

Λακων είπε...

Αχ έχεις μείνει πίσω. Τα νέα είναι πως καταγόμαστε απο την Αιθιοπία!(γκλούπ)
Οι άνθρωποι αυτοί αν έβγαιναν οι Έλληνες και έλεγαν ότι είναι Σλάβοι θα έπεφταν σε κατάθλιψη γιατί η ζωή τους πλέον δεν θα είχε νόημα. Υπάρχουν και τέτοιου είδους νευρώσεις.
Όσο για το ανέκδοτο καλό..

Έφη είπε...

Οι "ινδοευρωπαίοι" απλά δεν υπήρχαν, αλλά αναφορες σε αυτούς κάνει μέχρι και ο Μπαμπινιώτης. Είναι η γνωστή μέθοδος όταν δε μας βγαίνει η θεωρία φτιάχνουμε εμείς τα δεδομένα...Από την Αιθιοπία είναι πολύ πιθανό να καταγόμαστε, όλοι όμως, καθώς ο homo erectus ήταν πολύ ταξιδιάρης και περασε πρώτος στην Ευρώπη. Τώρα, ήρθε από το Γιβραλτάρ, από τη Γαύδο ή από τον Εύξεινο Πόντο δεν το ξέρει κανείς. Πάντως ήρθε από την Αφρική. Για πιο ουσιαστικά συμπεράσματα αληθινές μαρτυρίες υπάρχουν και οι Λιακόπουλος με Γεωργιάδη με καταπληκτικές παραδοχές και αποδείξεις ότι οι Έλληνες τουλάχιστον ήρθαμε από το διάστημα. Η γλώσσα πάντως δεν είναι ασφαλές επιχείρημα για καταγωγές πληθυσμών. Είναι ζωντανή και εξελίσσεται συνέχεια ανάλογα με τις περιόδους.

Λακων είπε...

Δεν μπορώ να ξέρω από που καταγόμαστε και δεν με ενδιαφέρει για να είμαι ειλικρινής. Το θέμα το έθιξα γιατί με εκνευρίζουν οι αοριστολογίες και μπουρδολογίες ορισμένων που εξυπηρετούν ακούσια ή εκούσια, συγκεκριμένες προπαγάνδες και συμφέροντα.
Ακόμα πάντως και αν καταγόμαστε από τη Σαχάρα είναι σίγουρο πως τότε η Σαχάρα βρισκόταν στη σημερινή της θέση ή κάπου κοντά στην Κρήτη αφού δεν ήταν οι Ήπειροι πάντοτε χωρισμένοι;
Η γλώσσα σίγουρα δεν προσφέρεται για ασφαλή συμπεράσματα αλλιώς οι Ζουλού πρέπει να είναι Αγγλοσάξονες.
Στην περίπτωση μας εδώ όμως το να ισχυριστεί κάποιος ότι ήρθαν οι Σλάβοι εξαφάνισαν τους Έλληνες και ξαφνικά στη Σπάρτη άρχισαν να μιλούν σαν τους αρχαίους Σπαρτιάτες , να τηρούν έθιμα των αρχαίων Σπαρτιατών, ακόμα και δεισιδαιμονίες, να εκδικούνται όπως και στα ομηρικά έπη, να θρηνούν όπως και οι αρχαίοι Έλληνες τότε τι να πω; Ότι είναι τουλάχιστον ηλίθιοι και κομπλεξικοί;
Παρέλειψα δεκάδες γλωσσικά φαινόμενα όπως το ρωτακισμό, την αποβολή του τελικού σ κτλ. Αλλιώς θα έπρεπε να γράψω όλη τη γραμματική και το συντακτικό της Αρχαίας Σπάρτης μαζί με τις περιπτώσεις παράφρασης της και τις "δωρικοποιημένες" μεταγενέστερες λέξεις.
Να μιλήσω για διατήρηση του F(Δίγαμμα) πχ βαννέ;
Φυσικά δεν ανέφερα Ομηρικές λέξεις όπως το ικάνω(πηγαίνω) ή τα έρια είτε ακόμη και πελασγικές πχ κούμαρα (κουμαριά στη λοιπή Ελλάδα) κτλ.
Να με πείσει κανείς ότι οι Σλάβοι έθαβαν τους νεκρούς τους στεφανωμένους με κλαδί ελιάς; Δεν φημίζονται τα Ουράλια για το λάδι τους..
Άλλο το να είσαι προοδευτικός και ανοιχτόμυαλος και άλλο να είσαι μαλέας ή γρόθος που λένε και στην Κρήτη.

Νίκος είπε...

Η γιαγιά μου «γνωστή προβοκάτορας¨» χρησιμοποιούσε λέξεις που μου θυμίζανε Όμηρο. Και μη γελιέσαι που δεν ήξερε γράμματα Το έκανε να μπει στο μάτι των σοφών. «απιθώνω, απιστομώ, αναφλοή, παραστιά, πυροστιά, κ.α.» . Πολύ ωραίο θέμα ,και ωραία το έπιασες.

Λακων είπε...

Και 'σεις σλάβοι ε; Είναι γεγονός πάντως οτί υπήρξαν στην Πελοπόννησο Εζερίτες και Μελλιγγοί όπως και Ιουδαίοι πχ σταν Αρεόπολη. Μάλιστα οι Σλάβοι ήταν σύμμαχοι με τους ντόπιους και εχθροί των Βυζαντινών..
Εδώ όμως ανοίγει άλλο θέμα το οποίο ίσως το θίξω άλλη φορά. Άσε που μπορεί να αφοριστώ κιόλας...
Το σημαντκό είναι πως ότι δεν κατάφεραν τόσοι και τόσοι κατακτητές το καταφέραμε μόνοι μας. Απο κόμπλεξ και κυρίως απο άγνοια αποφεύαμε να χρησιμοποιούμε λέξεις όπως αυτές που ανέφερες μην τυχόν και χαρακτηριστούμε επαρχιώτες.
Πυροστιά ε; Σχεδόν την είχα ξεχάσει. Εμείς τη λέμε και σιδεροστιά.
Απιστομώ φαντάζομαι εννοείς το αναποδογύρισμα όπως και εμείς.
Το πλέον λυπηρό όμως είναι πως μελετώντας την Τσακώνικη διάλεκτο και το Μανιάτικο ιδίωμα διαπίστωσα πως αμορφωτοι άνθρωποι έχουν πολυ πλουσιότερο λεξιλόγιο απο ότι ένας μέσος απόφοιτος πανεπιστημίου.
Και σκέψου οτί οι δύο αυτές γλώσσες βρίσκονταν στη δύση τους ένω είχαν περιοριστεί αφού χρησιμοποιούνταν μόνο για την περιγραφή όρων της καθημερινότητας και της αγροτικής ζωής. Απουσίαζαν υψηλές έννοιες όπως η πολιτική, οι επιστημονικοί όροι κτλ.
Σκάψου την κατάντια μας. Μιλάμε τόσο περιορισμένα λές και είμαστε ήρωες κινούμενων σχεδίων..

Έφη είπε...

Δεν είναι θέμα γλωσσικής πενίας πάντως. Σε κλειστές κοινωνίες είναι απολύτως λογικό να επιβιώνουν λέξεις όπως αυτές που αναφέρεις. Με την ανάπτυξη των αστικών κέντρων όμως είναι λογικό και επόμενο αυτές οι λέξεις να μη χρησιμοποιούνται απλά γιατί δεν υπάρχουν τα αντικείμενα ή οι καταστάσεις που περιγράφουν.Γενικά, δε βρισκόμαστε μπροστά σε κάποιο οργανωμένο σχέδιο εξαφάνισης εθνικών ταυτοτήτων. Με στεναχωρεί που βάζεις συνέχεια μπροστά το παράδειγμα της Μάνης. Ίσως είναι αυτό που γνωρίζεις καλύτερα αλλά δυστυχώς σε κάνει εμπαθή και μονομερή. Η Μάνη και οι γύρω περιοχές ήταν ίσως οι πιο "σκληρές" και "κλειστές" κοινωνίες του ελλαδικού χώρου ακόμα και σήμερα. Για όλα υπάρχει και το μέτρο. Εκφράζεις έναν ενθουσιασμό και μια βιασύνη που δε σου επιτρέπουν να δεις τα πράγματα καθαρά. Ο Φαλμεράιερ και οι δικοί του έχουν αποδυναμωθεί εντελώς. Οπότε μη φοβάσαι.

KitsosMitsos είπε...

Η επί αιώνες επιμιξία των φύλων και των λαών στον συγκεκριμένο γεωγραφικό χώρο (βλέπε Ελλάδα) έχει ως αποτέλεσμα η ανάγνωση της καταγωγής να είναι δύσκολη. Όμως έχει τόσο σημασία; Είμαστε Βαλκάνιοι, δυτικοί και ανατολίτες, φιλόξενοι και φασίστες, προοδευτικοί και οπισθοδρομικοί, όλα μαζί. Χωρίς κάποιο από αυτά τα στοιχεία ίσως δεν ήμασταν αυτό που είμαστε. Καλύτερο, χειρότερο, ποτέ δεν ξέρεις.

Λακων είπε...

@έφη όχι μόνο είναι θέμα γλωσσικής πενίας αλλά είναι και θέμα κριτικής ικανότητας και ευφυίας. Δεν είναι και τόσο φυσιολογικό ένας αμόρφωτος άνθρωπος να έχει τόσο πλούσιο λεξιλόγιο, να χειρίζεται και να αυτοσχεδιάζει με το λόγο, να δημιουργεί σάτιρες,μοιρολόγια,δημοτικά τραγούδια,ποίηση παραμύθια και οι σημερινές γενιές πέρα απο τη λέξη μαλάκα (συγγνώμη κιόλας) να μη μπορούν να πουν κάτι άλλο.
Υπήρχε κουλτούρα,πολιτισμός κάτι που εκλείπει σήμερα.(Αναφέρομαι σε όλη την Ελλάδα μη σε μπερδέψουν τα μοιρολόγια πάλι)
Να στο πώ πιο απλά. Μετά από 100 χρόνια εμείς τι θα έχουμε αφήσει; Χάνουμε και αυτά που μας άφησαν...
Ξέχασα έχουμε την Πέγκι Ζήνα...

Νομίζω πως έχεις τα πράγματα λίγο μπερδεμένα. Η τσακωνία στην οποία αναφέρομαι ήταν οι περιοχές Λακωνίας(όχι η Μάνη), Αρκαδίας μαζί με Τσάκωνες του Αναπλιού(Ναυπλίου)και φυσικά η Προποντίδα Χαβουτσί και Βάτικα. Χωρίς να αναφέρω Χιονάτο της Μακεδονίας κτλ.
Η περιοχή της Μάνης ήταν από τις πλέον ανοικτές του Ελληνικού χώρου για αυτό και αποτέλεσε καταφύγιο Κρητών, Ηπειρωτών, Αρβανιτών και γενικότερα κάθε κατατρεγμένου του ελληνικού χώρου. Ανέπτυξε τεράστια εμπορική δραστηριότητα μαζί με αυτή των Πατρών με συναλλαγές που ξεκινούσαν από τα Κύθηρα και την Πάτρα έως την Κων/πολη και όλη την Ευρώπη.
Σε σχέση με τους σημερινούς Έλληνες και αν αναλογιστούμε τις συνθήκες όχι μόνο ήταν πιο ανοικτοί αλλά πολύ πιο δραστήριοι και εμπορικοί.
Αναφέρομαι γενικότερα στους κατοίκους του τότε ελλαδικού χώρου.
Δεν ξέρω αν υπάρχει σχέδιο αποδυνάμωσης των εθνικών ταυτοτήτων αλλά κάτι δεν πάει και τόσο τόσο καλά... Αν διάβασες προσεκτικά αυτά που γράφω λογικά κατάλαβες που το πάω.
Αν τώρα νομίζεις πως ο Φαλμεράγερ έχει αποδυναμωθεί θα σου έλεγα το ακριβώς αντίθετο.
Είναι αποδυναμωμένοι και χαρακτηρίζονται από γραφικοί έως φασίστες αυτοί που πασχίζουν να σώσουν παραδόσεις που βρίσκονται στο παραπέντε από την εξαφάνιση.
Την απάντηση για το θέμα της Μάνης την έδωσες μόνη σου. Όπως εγώ αναφέρω γενικότερα την Πελ/νησο έτσι για παράδειγμα και ο Νίκος ασχολείται με τις παραδόσεις της σκοπέλου και δεν μπορώ να τον κατηγορήσω για εμπάθεια.
Και εν πάση περιπτώσει το blog λέγεται lakonizein και ο blogger ΛΑΚΩΝ.
@kitsosmitsos και έφη
Προσωπικά δεν θα είχα κανένα πρόβλημα ακόμα και αν ήμουν Τούρκος και νομίζω πως το ξεκαθάρισα.
"Η αξία δεν μπορεί να κληρονομηθεί ούτε να κληροδοτηθεί. Η αξία καλλιεργείται.."
Άλλο όμως η επιμειξία η οποία φυσικά έγινε (και καλώς έγινε) άλλο η πλήρης εξαφάνιση, άλλο η αλήθεια.
Οι λόγοι για τους οποίους έγραψα το κείμενο είναι ξεκάθαροι και δεν νομίζω πως χρειάζεται να τους αναφέρω πάλι.

dyosmaraki είπε...

Η γλώσσα εκτός από τον νοηματικό πλούτο μεταφέρει και ψύγματα της ιστορίας μας. (Ας μην ξεχνάμε πως οι αρχαιολόγοι όταν εξερευνούν μια περιοχή πέραν των υλικών ευρημάτων δίνουν έμφαση στο τοπωνύμιο που θα τους οδηγήσει σε συνειρμούς για τα συμπεράσματά τους).
Οταν λοιπόν ένας λαός επιτρέπει την γλωσσική πενία, σημαίνει πως ασυνείδητα (η συνειδητά?) επιτρέπει την πενία της ιστορικής γνώσης.Πάντως είναι άλλο πράγμα η φυσιολογική εξέλιξη μιας γλώσσας η οποία ξεκινά από τον ίδιο τον λαό και άλλο πράγμα η επιβολή από την οποιαδήποτε κυρίαρχη εξουσία (είτε λέγεται ΜΜΕ είτε λέγεται διαδίκτυο, είτε λέγεται επίσημη παιδεία)της γλωσσικής πενίας. Και για να απαντήσω στο σχόλιο της Εφης, δεν μπορώ να συμφωνήσω πως η γλωσσική "αλλοίωση" για να μην πώ πενία έρχεται ως απόρροια της εγκατάστασης του κόσμου στα αστικά κέντρα και της αλλαγής των κοινωνικών καταστάσεων. Πρόκειται περί συνειδητής αλλοίωσης της Νεοελληνικής γλώσσας αφού για παράδειγμα: Το debate που επικράτησε σαν ορολογία, δεν είναι καινούργια κοινωνική κατάσταση. Στην αρχαία Ελλάδα αν μη τι άλλο οι ρητορικοί διάλογοι με αντιπαραθέσεις ήταν στο καθημερινό πρόγραμμα της ζωής των Ελλήνων. Γιατί λοιπόν να αποκαλούμε την τελεοπτική αντιπαράθεση ή διάλογο, debate ?
Οσο για την θεωρία του Φαλμεράϋερ όχι μόνο δεν έχει αποδυναμωθεί αλλά χρησιμοποιείται κατά κόρον στις μέρες μας από ακραίους εθνικιστές που δρούν στα Βαλκάνια και κάνουν πολύ ισχυρή προπαγάνδα. Αρκεί κανείς να μπεί στο answers.Yahoo.com όπου αν ψάξει κανείς θα δεί πολλές ανθελληνικές επιθέσεις να βασίζονται σε επιχειρήματα που πρωταρχικά τέθηκαν από τον Φαλμεράϋερ.....
Συγγνώμη Λάκων για το μεγάλο σχόλιο αλλά το θέμα που έθιξες σηκώνει πολλή συζήτηση....

Έφη είπε...

@ Λάκων Ω' ρε Μάν(η)α μου!

ΥΓ. άλλο κλειστή κοινωνία και άλλο κλειστή οικονομία.Ρίξε καμιά μαίά και σε Κοινωνική Ανθρωπολογία

@dyosmaraki Ως αρχαιολόγος σου λέω ότι ναι χρησιμοποιούμε τα τοπωνύμια ως οδηγό, όχι όμως και ως απόδειξη. Μη ξεχνάς ότι με την πάροδο των χρόνων και αυτά αλλοιώνονται. Οι εθνικιστές χρησιμοποιούν και άλλα μέσα για να δηλώσουν την παρουσία τους και ίσως σε αρκετές περιπτώσεις να τρομοκρατούν και να φαίνονται δυνατοί. Σημασία έχει πόσο σοβαρά τους λαμβάνουμε υπόψη. Γενικά δε νομίζω πως θα πρέπει να ασχολούμαστε μαζί τους, καθώς αποδείξεις υπάρχουν για τα πάντα. ΓΕνικά ψυχραιμία και καθαρό μυαλό. Όχι φόβος και άγχος. Η γνώση είναι δύναμη.

Λακων είπε...

Έφη κορώνα μου όταν κάποιος δέχεται στα μέρη του κρητικούς, ηπειρώτες και λοιπούς εσωτερικούς μετανάστες μόνο κλειστή κοινωνία δε δείχνει.
Και όταν κάποιος έχει εμπορικές συναλλαγές δείχνει επίσης πως δεν είναι κλεισμένος στο καβούκι του και δεν πάσχει απο ξενοφοβία.
@dyosmaraki Συμφωνώ και και συγχαρητήρια για τη θεμετολογία του blog σου.

Έφη είπε...

@ Λάκων Α! και δεν είναι μόνο η Πέγκυ Ζήνα. Είναι και ο Νίνο, ο Μαρτάκης κ.ο.κ. Μη νομίζεις ότι η "υποκουλτούρα" (μπλιαχ, πλύ συμπλεγματική λέξη!) είναι τωρινό φαινόμενο.

keimenografos είπε...

Φίλε Λάκων συμφωνώ σε αρκετά από τα λεγόμενα. Είμαι απο τη Βέροια. Σκέψου λίγο πως νιώθω εγώ για τη Μακεδονία που τόσα χρόνια διασύρεται και σχεδόν κανείς δεν ασχολείται. Οι σύγχρονες Θερμοπύλες είναι εκεί και δυστυχώς δεν τις φρουρήσαμε καλά. Λογικό και επόμενο η ιστορική διαστρέβλωση να επεκταθεί σαν γάγκρενα. Φαντάσου να έβλεπες μια χώρα με το όνομα Λακωνία να κάνει ψευδό DNA τεστ και άλλες πονηριές για να καπηλευτεί την ιστορία. Πίστεψε με πως σε περιοχές όπως η Φλώρινα η προπαγάνδα είναι ανοικτή πια. Χωρίς ντροπές. Ναι όσο και να μας τρομάζει είναι οργανωμένο.

Κορκόδειλας είπε...

Δεν περίμενα τίποτα λιγότερο απο ενα γνήσιο Λάκωνα!

Πατρίδα εύγε και ακολουθώ...

Λακων είπε...

Απο ότι έχω μάθει στη Φλώρινα γίνονται απο συγκεντρώσεις "Μακεδόνων" έως φασαρίες μέχρι και συνθήματα στους τοίχους για την απελευθέρωση της Μακεδονίας!!
Υπάρχουν μάλιστα και χρηματοδοτούμενες οργανώσεις απο περίεργους χορηγούς του εξωτερικού για τη διακίνηση προπαγάνδας. Αν κάνω λάθος διόρθωσε με και αν γνωρίζεις περισσότερα θα ήθελα μα τα μάθω.
Το διαίρει και βασίλευε ξέρεις είναι αποτελεσματικό και σήμερα.
Δυστυχώς φταίμε και εμείς αφού ακολουθήσαμε τη μέθοδο της στρουθοκάμηλου και δεν βλέπαμε αυτά τα θέματα ενώ δυστυχώς απομονώσαμε και χαρίσαμε σε άλλους μειονότητες όπως οι Πομάκοι αντί να τους αγκαλιάσουμε και να τους δεχτούμε ως ισότιμους.
Και φίλε μου δυστυχώς επισήμως δεν είσαι εσύ πλέον Μακεδόνας αλλά κάποιοι Σλαβοαλβανοί γείτονες μας.
Κάθε λαός βέβαια έχει το διακαίωμα της αυτοδιάθεσης και του αυτοπροσδιορισμού αλλά αυτοί που προωθούν τέτοιου είδους θέματα μόνο τα ανθρώπινα διακαιώματα και η ελευθερία δεν τους ενδιαφέρει.

keimenografos είπε...

Έτσι ακριβώς. Κόμματα (ουράνιο τόξο) που μιλάνε για τα δικαιώματα των "Μακεδόνων", χωριά ολόκληρα που μιλάνε σλάβικα κ.α. Αυτά τα μαθαίνω από μαρτυρίες φίλων που έχω στη Φλώρινα. Η Βέροια λόγω της θέσης της (πολύ κοντά στη Θεσαλλονίκη ) ποτέ δεν είχε τέτοια προβλήματα. Είναι πολλά. Και ακόμα περισσότερα τα οποία δε μπορούν να δημοσιευθούν. Η αναλγησία των Ελλήνων είναι ένα θέμα που με θλίβει και μένα. Θα σε προσθέσω στο blog μου. Αν βρείς χρόνο τσέκαρε το.

Λακων είπε...

Το τσέκαρα. Αυτοσαρκάζεσαι και τα κείμενα θυμίζουν τους νεκρικούς διαλόγους του Λουκιανού.
Τι άλλο να ζητήσει κανείς;