Κυριακή 24 Αυγούστου 2008

Απο τη Λακωνία με αγάπη και ρετρό διάθεση

Πριν από μόλις λίγα χρόνια (και ας μας φαίνονται αιώνες) η ζωή στην Ελλάδα ήταν δύσκολη. Μα και πιο απλή. Τα πράγματα ήταν ξεκάθαρα. Εκείνη η Ελλάδα πέθανε. Γιατί την ξεχάσαμε!


Παλαιό σίδερο. Εντός οι νοικοκυρές
(αλλά και οι μερακλήδες άντρες)
τοποθετούσαν κάρβουνα.
Έτσι σιδέρωναν τα ρούχα και έβγαιναν έξω "ατσαλάκωτοι".


Και όταν έφτανε "τ'αργά"
(το απόβραδο)
και σουρούπωνε ο ήλιος
οι λάμπες έδιναν φως.

Το γουδί το και το γουδοχέρι. Το μίξερ και το μπλέντερ της εποχής!
Σήμερα "το γουδί το γουδοχέρι" το χρησιμοποιεί ανελλιπώς και ο νεοέλληνας.
Με τρόπο μάλιστα βγαλμένο από τις γραφές.
Σαν τον Αυνάν της Π.Διαθήκης...


Κατοχή! Και τα πρώτα ραδιόφωνα. Με αγωνία ο υποδουλωμένος Έλληνας
προσπαθούσε να πληροφορηθεί τις εξελίξεις. Μεσαία και Βραχέα κύματα.



Και το πικ απ θα κάνει την εμφάνιση του. Κάπου εκεί σταμάτησαν
και οι άνθρωποι να τραγουδούν.



Παλιό 45άρι. Το βινύλιο της εποχής.


Η "Ρούλα". Δημιουργία του ακούραστου
Λάκωνα καλλιτέχνη.
Με τα χέρια του μπορούσε
να δαμάσει
την πέτρα και το σίδερο.
Μπορούσε να κάμει τα πάντα.


Ο "Καλεπότης". Παλιός Λάκωνας. Σκληροτράχηλος άνθρωπος απίστευτης μυικής δύναμης. Στα νεανικά του χρόνια έπλεε στον Ευρώτα και στα Έλη με ένα τσιγκόφυλλο. Κουπιά του τα χέρια . Με αυτά άρπαζε και τα νερόφιδα.
-"Λο Μπαρμπαπότη για να δώνεις το όνομα της βάρκας στη γυναίκα σου θα πρέπει να την αγαπάς πολύ.
-Αμή παιδάκι μου. Της το 'χα πει κιόλα. Σε αγαπώ Μαιρούλα μου.
Ανε λέω ψέμματα να πάω πρώτος...σκούζωντας!
(ουρλιάζοντας-εννοούσε στην κηδεία της!!!)."





Μακάρι οι πολιτικοί μας να ήταν αυτός!
Θα είχαν φιλότιμο.



Αργεντίνικο τανγκό.
Απο τα ακούσματα της εποχής.



Δεν τους πάτησε όλους το τραίνο.
Ο Βαγγέλης ο γιεγιές .





Σήμερα παρόλο που η ζωή έγινε ευκολότερη
κάποιοι δεν αντέχουν. Αποφασίζουν δε να γίνουν "ακτιβισταί" στα γεράματα!
Ο εικονιζόμενος διαμαρτύρεται με το δικό του τρόπο
έξω απο το μουσείο δείχνοντας τα μηνύματα του
στους επιβάτες των τρόλευ!!

56 σχόλια:

vanessa είπε...

:) Το μέρος που με πήγες με τη χρονομηχανή σου υπέροχο. Όλη τη διαδρομή την έκανα ανατριχιασμένη. Έχω αναρωτηθεί αρκετές φορές πως βιώνει άραγε ένας άνθρωπος που γεννήθηκε πριν 80 χρόνια όλες αυτές τις αλλαγές στη ζωή του. Πρέπει να είναι αναπόφευκτα σκληρό. Σίγουρα το μέλλον επιφυλάσσει βαρβαρότερες εκπλήξεις για τη δική μας γενιά...

ΠΑΥΛΟΣ είπε...

Υπέροχη ανάρτιση, εξαιρετικές οι φωτογραφίες!!!

Πάντα τέτοια ταξιδάκια στο παρελθόν.

ange-ta είπε...

Παλαιό σίδερο.

Βάλε κάρβουνα και άναψε τα και μετα πασπάλισε τα με καφέ και έχεις το καλίτερο αντικουνουπικό!!

faraona είπε...

Λακων γεια σου
Απο την Vanessa ερχομαι...
Αφορμη το σχολιο σου για τις γυναικες που αγαπουν...(αν θελεις ελα και δες το προηγουμενο ποστ μου επ αυτου)

Πολυ ομορφο το ποστ σου και με πολυ ωραιες γφωτο.Μπραβο !

την καλησπερα μου

Matrix είπε...

Καλά που τις ξετρύπωσες τις φωτογραφίες?
Απίστευτες, όπως και το σχόλιο για το γουδί :)

PS. Το χρησιμοποιούν και σήμερα σε ξύλινη μορφή για το Mohito που είναι της μόδας ;)

Spyros Vlahos είπε...

Να ευχαριστήσω το θεό που σε γνώρισα.
Θυμήθηκα το σίδερο που το κουνούε η μάνα μου πέρα-δώθε για να πιάσουν τα κάρβουνα.
Να 'σαι καλά ατέλειωτε Λάκωνα.
Είσαι η ... συνείδησή μας.

Spyros Vlahos είπε...

Λάκωνα, "σύγχρονοι νευρικοί διάλογοι"

Ελευθερία Αραβανή είπε...

Μπράβο για την προσπάθειά σου...να μας θυμήσεις τόσο ωραία και χρηστικά αντικείμενα...(λογιστής είπαμε?, χρειάζομαι έναν..)

Λακων είπε...

@vanessa Το έχω αναρωτηθεί και εγώ και εν μέρει το έχω ζήσει αφού πρόλαβα μέχρι και προγιαγιά κτλ.
Μιλάμε για άτομα που είχαν γεννηθεί στα τέλη του 1800!!
Οι συγκεκριμένοι άνθρωποι αδιαφορούσαν αφού ήταν ευτυχισμένοι στο δικό τους κόσμο.
Το θέμα όμως είναι πως θα έρθουμε εμείς στη θέση τους και πιστεύω πως οι αλλαγές θα είναι πολύ μεγαλύτερες!

Λακων είπε...

@Παύλος Οι φωτογραφίες είναι δυστυχώς από το κινητό αφού ξέχασα να πάρω την ψηφιακή!
Καταλάθος όμως βγήκε μάλλον μια ρετρό αισθητική!

Λακων είπε...

@Αντζέτα Χαχ! Ομολογώ πως δεν το ήξερα!
Οι παλιότεροι πάντως άνοιγαν κρεμμύδια δίπλα από την κρεβάτα για να διώχνουν τα κουνούπια!!!

Λακων είπε...

@faraona Καλώς ήρθες. Περισσότερα σχόλια στο μπλογκ σου!

Λακων είπε...

@Matrix Όλα τα αντικείμενα που βλέπεις ανήκουν στην οικογένεια μου.
Τα φωτογράφησα με το κινητό δυστυχώς.
Με τον ίδιο τρόπο τράβηξα και τα video με τα 45άρια και το πικ απ!
Σχετικά με το Mohito έχω μείνει μάλλον πίσω! Γεράματα!
Που αντοχές για ποτό.
Σχετικά με το Γουδί και το Γουδοχέρι μου θύμησες και μια απίστευτα αστεία ιστορία!

Λακων είπε...

@Σπύρος Υπερβάλλεις αν και μάλλον σου θύμησα πολλά ε;
Είμαι άτιμος άνθρωπος Σπύρο και στοχεύω στο θυμικό!
Στο νευρικοί διάλογοι έχεις πέσει μέσα απολύτως :))
Χειμώνας έρχεται, ας πάρουν τα fora φωτιά!

Λακων είπε...

@ Ελευθερία. Καλώς όρισες.
Ψυχολόγος δεν είσαι; Λοιπόν με τη σειρά μου χρειάζομαι και εγώ έναν και μάλιστα επειγόντως!!
Οπότε όλα μια χαρά και ανέξοδα :))
Με τη σειρά μου θα σου ανταποδώσω την επίσκεψη.

Λακων είπε...

@Όλους Είχα σκοπό να παρουσιάσω κάτι πολύ εκτενέστερο παρουσιάζοντας φωτογραφίες των αρχών του 1900 μαζί με πολύ παλιά αντικείμενα-εργαλεία από την αγροτική ζωή κτλ.
Και φυσικά τοπία από τις διακοπές.
Δυστυχώς ένα τροχαίο που συνέβη μου άλλαξε τα σχέδια.
Θα το προσπαθήσω λίαν συντόμως!

Ελευθερία Αραβανή είπε...

Λοιπόν, να ανταλλάξουμε υπηρεσίες..τράπεζα χρόνου..(αν έχεις ακουστά).Αν εργάζεσαι στην Αθήνα ενδιαφέρομαι πραγματικά..θα σου στείλω λεπτομέρειες στο mail σου..

KitsosMitsos είπε...

Όμορφες εικόνες μιας άλλης εποχής! Τόσο οικείες και τόσο μακρινές!
Μας ταξίδεψες πολύ καλά...

Spyros Vlahos είπε...

Δικέ μου, μη σταματάς να φαντασιώνεις το παρελθόν, είναι ζωή για μερικοπύς με κοντή μνήμη.
Και να σκεφτεί κάποιος που ασχολείσαι όλη μέρα με ... αριθμούς!

μελονικος είπε...

Η μάνα μου ήταν θεατρόφιλη.
Παρά το ότι δεν μπορούσε λόγω που ζούσε στο νησί,
ότι θεατρικά είχε δεί τα θυμόταν και για αυτά μιλούσε.
Γύρω στο 30 είχε δει με τις αδελφές Καλουτά να πουλούν γουδιά χωρίς γουδοχέρια. Και όταν τις ρωτούσαν τι τα κάνανε , λέγανε.
Τα πήρε ο προθυπουργός και τα έκανε υπουργούς.
Ίσως από τότε το είχαμε πρόβλημα.
Αυτό μου θύμισε η εξαίρετη αυτή ανάρτηση.
Να είσαι καλά.

Ανέστης Μ. είπε...

σκαπανεύς αλλοτινής αγνότητας - σοφίας αποδεικνύεσαι λάκονα..
ξέρεις κάποτε οι άνθρωποι δε σκεφτόντουσαν με όρους του μεγάλου χωριού αλλά του μικρού και ήταν πολύ πιο αυθεντικοί.. άλλοι το λένε κοινωνικό στουκτουραλισμό άλλοι πνευματική συρρίκνωση.. χαιρετώ

Γουφ είπε...

μιας και μιλας για λακωνορετρο πριν απο 55 χρονια ειχα κοιμηθει μια βραδια σε ενα αγροκτημα εξω απο τη σπαρτη και θυμαμαι ακομα τη γκαζολαμπα και αρμαθιες κρεμυδια να κρεμονται απο τα δοκαρια στο ταβανι

καλο χειμονα

Λακων είπε...

@Ελευθερία Οκ. Περισσότερα με mail.
@kitsosmitsos Εγώ ταξιδεύω στο παρελθόν εσύ στο Σήμερα και παντού.
Αλληλοσυμπληρωνόμαστε :))

Λακων είπε...

@spyrosvlahos Ουδείς θέλει να επιστρέψουμε στην εποχή της βοϊδάμαξας. Καμιά φορά είναι όμορφο να τη νοσταλγούμε!
Αυτό που μου αρέσει είναι η αγνότητα του παρελθόντος.
Και φυσικά οι άνθρωποι εκείνης της εποχής ήταν κατά πολύ πιο έξυπνοι από τους τωρινούς και πολύ πιο δραστήριοι.
Σήμερα επικρατεί η κουτοπονηρία και ο λαϊκισμός!

Λακων είπε...

@Νίκος Χα,χα! Και σήμερα το ίδιο ισχύει! Απλά τσακώνονται για το ποιος θα το παίζει (το γουδοχέρι) πιο πολύ.
Στους Γουδοπαίχτες όμως έχει προστεθεί και η μεγάλη πλειοψηφία των συμπολιτών μας.

Λακων είπε...

"σκαπανεύς αλλοτινής αγνότητας - σοφίας".
Τέτοιου είδους άνθρωπος είναι ο Νίκος, ο emelissas τον οποίο γνώρισα και από κοντά! Νόμιζα πως αυτού του είδους οι Άνθρωποι έχουν εξαφανιστεί!
Στα λοιπά λεγόμενα σου απλά να παρατηρήσω πως χαίρομαι όταν έχω σχόλια σαν και το δικό σου!

Λακων είπε...

Είδες τελικά τι σου έμεινε στη μνήμη;
Τις εικόνες αυτές επειδή ήμουν τυχερός τις έζησα και εγώ!

Λακων είπε...

@Όλους: Και απλώς ρωτώ!
1)Σε σχέση με τους παλιότερους τρώμε καλύτερο και πιο νόστιμο φαγητό;
2)Είμαστε ήρεμοι και γαλήνιοι όπως αυτοί;
3)Είμαστε πιο δυνατοί σωματικά και ψυχικά;
4)Απολαμβάνουμε τη μουσική και το χορό περισσότερο από αυτούς;
5)Ελπίζουμε σε κάτι και έχουμε όραμα;Είμαστε θετικοί άνθρωποι ή μίζεροι;
Γιατί έχω την βεβαιότητα πως πλέον δεν απολαμβάνουμε τα βασικότερα όπως το φαγητό ή τον ήλιο και σκοπός της ύπαρξης μας έχει γίνει τελικά να τρέχουμε από το πρωί μέχρι το βράδυ για τις τράπεζες και για την κατανάλωση αγαθών!
Δεν ζούμε δηλαδή για εμάς αλλά για το σύστημα.
Και το χειρότερο όλων είναι πως οι άνθρωποι που είναι περίπου απο τριάντα και άνω έχουν δει την προηγούμενη κατάσταση.
Οι νέες γενιές θα θεωρούν τη μιζέρια του τίποτα δεδομένη χωρίς να ξέρουν καν τι σημαίνει ζω για τον εαυτό μου, για τον άνθρωπο και σαν άνθρωπος!

Γουφ είπε...

ζουμε περισοτερα χρονια
δεν πεθαινουμε απο σκολικοειδίτη
δεν γινεται πολεμος καθε 5-6 χρονια
βρισκουμε τον Μοτσαρτ στις φημεριδες με 1 εβρώ
και
και
και
και
και
α! και δεν τρωμε φαπες επειδη ειμαστε αριστεροι.

οποιος λεει οτι καλυτερα ηταν τοτε
οταν σπασει -χτυπα ξύλο- το ποδαρι του ΣΤΙς ΔΙΑΚΟΠΕΣ, ΝΑ ΜΗΝ ΚΑΛΕΣΕΙ ΕΛΙΚΟΠΤΕΡΟ, να ανεβει στο γαηδουρι να παει στον βοσκό να του το δεσει

ΑΜΑΝ ΠΙΑ !

Λακων είπε...

@Γούφας Έχεις μοναδικά κυνικό στίλ.
(Σχεδόν) σε ζηλεύω.

Surrealist είπε...

Λάκων μου καλώς γύρισες και καλώς μας βρήκες :}

χαίρομαι την ανάρτησή σου αυτή, αλλά αυτή τη φορά διεκδικεί την υπεροχή και η μουσική σου επιλογή

όλα καλά

καλό μήνα και καλό φθινόπωρο φίλε Λάκων!!!!

Ανώνυμος είπε...

Η τεχνολογία μάς μάρανε...μακάρι να ΄χαμε και το μυαλό να την χειριστούμε...Ντόπερμαν κι αυτή η αμφιβόλου είδους κορασίδα χα,χα να 'σαι καλά!! Καλό μήνα Λάκων!

roadartist είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
Roadartist είπε...

Υπέροχη ανάρτηση Λάκων!! Ωραια η λακωνια..
Η φωτο με το παλαιό σίδερο μου θύμησες τη μητερα μου, εχει κ αυτη ενα τετοιο!!.. :)
Παλιά υπήρχε ρομαντισμός, συναίσθημα και αλήθεια!!..
Καλό μήνα!

Γουφ είπε...

Σιγσ μη με ζηλεύεις.....
Αλλά τί λέω? Βέβαια και με ζηλεύεις. Οι κυνικοί φιλόσοφοι ήσαν Αθηναίοι και οχι Σπαρτιάτες!

Χα χα χα.............

akrat είπε...

καλημέρα...
μωρέ μην παρεξηγήσεις...
απουσιάζει μια μεσαιωνική κλανιόλα ... από τα σαλόνια των Παρισίων...
αχ μου έφτιαξες το κέφι

Λακων είπε...

@surrealist Σε ευχαριστώ surrealist.
Φοβερή αίσθηση το βινύλιο και ο όμορφα ακατέργαστος ήχος του.
Οτι καλύτερο και σε εσένα στα επαγγελματικά σου αν και είμαι σίγουρος οτι θα τα καταφέρεις.
Το ταλέντο περισσεύει και η διάθεση υπάρχει.

Λακων είπε...

@Παναγιώτης Μια χαρά είναι η τεχνολογία.
Με την προυπόθεση να γίνει κάποτε ανθρωποκεντρική γιατί είναι μάλλον χρηματοκεντρική και μηχανοκεντρική.
Περισσότερο δουλεύουμε εμείς για τα μηχανήματα παρά αυτά για εμάς.
(Βλέπε υπολογιστές).

Λακων είπε...

@roadartist Σε ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια.
Τώρα βέβαια μιλώντας για το σίδερο μου ανατρέπεις τα δεδομένα.
Σε είχα για πολύ μικρή ηλικιακά.
Χμμ...

Λακων είπε...

@Γούφας Που θα πάει. Θα σε ξεπεράσω.
Μπορεί να υπερέχεις γονιδιακά αλλά έχω θέληση.

Λακων είπε...

@akrat Χλωμότατον! Στη Λακωνία δεν γνωρίσαμε μεσαίωνα.
Τελευταίοι που ασπαστήκαμε (τυπικά) το χριστιανισμό.
Βλέπε Λάκωνες εθνικοί-ανυπακοή σε αυτοκράτορες κτλ.
Σήμερα που υπάρχει μεσαίωνας (γιατί οι Λάκωνες πάμε ανάποδα) λείπουν οι κλανιόλες...
Μη μου βάζεις ιδέες όμως γιατί θα το ψάξω :))

Vrakas Kostas είπε...

Καλησπερα και καλο μηνα.
Αυτη η ρετρο διαθεση,μου θυμιζει την ..μιση Ελλαδα που γνωρισα!
Και ακου τον Γουφιδη!
Μια χαρα ειμαστε σημερα!
Απλα γιναμε ψιλομαζοχες.
Εγω πανω στο γαιδουρι ,κι ο παππους μου μπροστα...να περπαταει..πηγαμε στο νοσοκομειο του νομου...28 χλμ μακρυα με σπασμενη την σκουλικουδιτιδα!
Και φτασαμε 25 Μαρτιου που ελειπαν ολοι!
Αλλα επειδη σου αφηνω αυτο το σχολιο...μαλλον επεζησα!

Υγ.. ασχετον!;;

Εχω βαρεθει να ακουω απο Ελληνες κυριως,το καθε ..περσι και καλυτερα...η; το ..σαν την Ελλαδα ..δεν υπαρχει..πουθενα!;;
Υγ..γκρινιαζω..μαλλον βγαζω δοντια!

Λακων είπε...

Καλώς τον. Σίγουρα Κώστα δεν ήταν καλύτερα την εποχή της βοϊδάμαξας σε πολλούς τομείς.
Για την ακρίβεια την ανάρτηση την έκανα για να δούμε με νοσταλγία κάποια παλιά πράγματα.
Για το κάθε πέρσι και καλύτερα διαφωνώ και εγώ.
Προσωπική μου άποψη πάντως είναι πως τη δεκαετία του 80 τα πάντα ήταν καλύτερα. Απο τη μουσική που ακούγαμε έως την οικονομική μας κατάσταση.
Τώρα αν συγκρίνουμε το πράγμα με πολύ παλιότερες εποχές καλύτερα είμαστε μάλλον μόνο τεχνολογικά αν και αυτό είναι σχετικό.
Είναι πολύ μεγάλη κουβέντα.
Πχ τώρα έχουμε άφθονο φαγητό αλλά είναι σαβούρα.
Έχουμε καλύτερους γιατρούς ή νοσοκομεία και δεν θα πεθάνουμε από ίωση αλλά από την άλλη θα πεθάνει κόσμος από ναρκωτικά, AIDS κτλ.
Αν βέβαια μπορούμε οικονομικά να πάμε σε νοσοκομείο-αν δεν βρεθούμε σε ράντζα κτλ.
Πόλεμο δεν έχουμε(προς το παρόν) αλλά έχουμε πολύ περισσότερους νεκρούς από τα τροχαία από ότι αν είχαμε πόλεμο.
Ίσως για κάποιους παλιότερους όπως εσύ ή εγώ που ξέρεις τι να κρατήσεις από τα παλιά και πως να εκμεταλλευθείς το σήμερα να είναι καλύτερα.
Οι επόμενες γενιές πάντως είναι ήδη δούλοι.Εν μέρει είμαστε και εμείς απλώς ξέρουμε να κάνουμε διαλείμματα.

ΒΟΥΤΙΑΝΟΙ ΛΑΚΩΝΙΑΣ είπε...

Σύγκριση μπορεί να γίνει με παλιότερες εποχές μόνο σε ομοειδή πράγματα και σύμφωνα με τα μέσα που διαθέτει κάθε εποχή . Είναι λοιπόν άξιο επιστημονικής ακόμη μελέτης ο καθημερινός βίος των χωρικών πχ του 1900 οι οποίοι λόγω της άμεσης επαφής που είχαν με την φύση ζούσαν αρμονικά μαζί της έτσι έφτιαχναν πχ το σπίτι τους σε κατάλληλο σημείο ,καλλιεργούσαν την γη ώστε να έχει απόδοση συνέχεια ,χώριζαν περιοχές για βοσκότοπο κ.τλ. .Έτσι αν και ζούσαν δύσκολα υπήρχαν χωριά πχ στην β λακωνία με πανω από 1000 κατοίκους χωρίς να πεθαίνουν από τα σημερινά φυτοφάρμακα .Με αγάπη από βουτιάνους.

Λακων είπε...

Καλώς τον πατριώτη.
Λοιπόν υπήρξε και εποχή που πέθαναν εκατοντάδες από κάποια ασθένεια. Δεν θυμάμαι συγκεκριμένα να σου πω. Η νόσος αυτή μεταδιδόταν από τα πουλερικά (;) και ξεκληρίστηκαν πολλές οικογένειες.
Οι περισσότεροι πάντως δεν χρειάστηκαν ποτέ γιατρό μέχρι τα βαθιά γεράματα.
Συζητώντας λίγο με παλιότερους ασθένειες τύπου καρκίνος, καρδιά, εγκεφαλικό κτλ δεν υπήρχαν.
Ούτε όμως υπήρχε και έλλειψη γιατρών.
Τότε αν κάποιος πέθαινε στα 75 τον θεωρούσαν νέο!!
Ο μαρασμός της Ελλάδας σε όλα τα επίπεδα συνέβη από τον εμφύλιο και έπειτα.
Μου είχαν διηγηθεί περιστατικό (πριν το 1950) όπου γιατρός ονόματι Πάγκαλος έσκασε 2 άλογα από το τρέξιμο για να προλάβει να σώσει τη ζωή ασθενή σε διπλανό χωριό!!!
(Ο ασθενής σώθηκε-ο γιατρός δολοφονήθηκε αργότερα στον εμφύλιο)

ΒΟΥΤΙΑΝΟΙ ΛΑΚΩΝΙΑΣ είπε...

Α) Από πουλερικά δεν το γνωρίζω .Γνωρίζω όμως τα έξής : Γύρω στο 1750 ξεκληρίστηκε το χωριό Χτώριζα νότια του Θεολόγου από ελονοσία ,το 1947,1882 ευλογιά βλέπε ιστορίες παπαγιάννη στο ιστολόγιο μου .
Β) ο μαρασμός της Ελλάδας συνέβη από τον εμφύλιο κι έπειτα. Συμφωνώ .Όντως ΠΧ στήν Λακωνία ακόμη δεν έχουν συνέλθει από τον εμφύλιο .Δέν θέλουν να μιλούν .πχ πρόσφατα έμαθα για την σφαγή του Γυθείου από εφημερίδες των αρχείων του κράτους .Δεκαετία του 60 : για γέλια και για κλάματα .Δεκαετία του 80 που βλέπεις κάποια θετικά : θα έλεγα επιφανειακά θετικά .Γιά μένα μετατέθηκε η εξουσία από λίγα χέρια που ήταν μέχρι τότε σε αρκετούς ,άνοιξε όμως το έδαφος για την διαφθορά και την σήψη της συνέχειας .Αν διαβάσεις Α.Ελεφάντη σε γραπτά του πρίν το 80 προέβλεπε με ακρίβεια την συνέχεια .Με αγάπη από Βουτιάνους

Λακων είπε...

Αφού το πιάνουμε το θέμα έχεις ακουστά για Παυλάκο, Κατσαρέα, Μπραντίτσα κτλ;
Κρίμα γιατί τότε που η Ελλάδα ήταν στους κερδισμένους του Β παγκ. πολέμου. Αντί να πάρει αυτά που έπρεπε μας έβαλαν να αιματοκυλιστούμε...
Στον εμφύλιο ο συγκεκριμένος γιατρός που είχε σώσει τη ζωή τόσων ανθρώπων, σε βασανιστήρια που δεν πέθαινε κάποιος δεξιός του άνοιξε με μια αξίνα το κεφάλι!!!
Απο την άλλη δεξιοί έπιασαν αριστερή γυναίκα έγκυο, της άνοιξαν την κοιλιά και της έβγαλαν το παιδί...
Παράνοια..
Και απο τις δύο πλευρές.
Για το 80 δεν μιλάω πολιτικά.
Για την ακρίβεια απο τα τέλη της δεκαετίας του 70 έως τα μέσα του 80 είμαστε καλύτερα οικονομικά.
Όχι μόνο η Ελλάδα αλλά παγκόσμια.
Όντως το 80 άλλαξαν κάποια πράγματα αλλά δυστυχώς κάποιοι μπέρδεψαν την ελευθερία με την ασυδοσία.
Και σφαγή του Γυθείου και πολιορκία της Σπάρτης απο όλους τους αριστερούς της Πελ/νήσου όπου τους σταμάτησε ο Παυλάκος με Μανιάτες.
Και η μεγαλύτερη σφαγή έγινε στον Α. Βασίλη οπου είχαν καταφύγει όλοι οι αριστεροί της Πελ/νήσου. Το βράδυ πήγαν βράδυ καταδρομείς και δεν άφησαν άνθρωπο.
Πάντως πολλοί ακούνε Λακωνία και αυτομάτως τους έρχεται στο μυαλό η δεξιά. Κανείς σχεδόν δεν ξέρει πως ήταν μοιρασμένος ο κόσμος πολιτικά και πως τα πρώτα χρόνια το πάνω χέρι το είχαν οι αριστεροί.
Σε περιοχές όπως η Μακρινάρα ήταν άβατο για δεξιούς.
Σκέφτομαι να κάνω κάποια ανάρτηση αλλά θα είμαι στην κόψη του ξυραφιού...

Λακων είπε...

Η αρρώστια τελικά ήταν η ευλογιά.
Τη λύση την έδωσε μια μικρή κοπέλα όπου κατάλαβε πως η μετάδοση γινόταν από τα πουλερικά.
Για να γλιτώσουν έκαψαν κάθε λατοικίδιο.

ΒΟΥΤΙΑΝΟΙ ΛΑΚΩΝΙΑΣ είπε...

Τους γνωρίζω όσο μπορώ τους κυρίους που μου αναφέρεις .Θα γνωρίζεις κιόλας ότι οι δεξιοί από την Σπάρτη δεν ήθελαν να ακούσουν για Κατσαρέα .
. Καλό θα ήταν να γίνει κάποια ανάρτηση για τον εμφύλιο ,Αν συνοδεύεται από τεκμηριωμένα στοιχεία δεν θα έχεις πρόβλημα. Μαζεύω και εγώ κάποιο υλικό για το χωριό μου που θα το παρουσιάσω σε κάποια ανάρτηση αργότερα.

Λακων είπε...

Έχω ακούσει αντιφατικές ιστορίες.
Ο Κατσαρέας πάντως σκοτώθηκε σε ενέδρα.
Κάποιοι άλλοι τον έχουν σαν Θεό.
Ο Παυλάκος πάντως ήταν το πιο τρανταχτό όνομα εκείνης της περιόδου και έχει σχεδόν πάρει μυθικές διαστάσεις.
Υπάρχουν φωτογραφίες μαζί με όσους επρόκειτο να σκοτώσουν αλλά αυτά δεν δημοσιεύονται εύκολα.
Οι υπόλοιποι ζουν ακόμα αλλά ας μην πούμε περισσότερα για ευνόητους λόγους...
Πάντως όσοι διαβάζουν το μεταξύ μας διάλογο πρέπει να τα έχουν χάσει...

x-man είπε...

Καλησπέρα, καλό φθινόπωρο Λάκων.

Πρωτότυπη η ανάρτησή σου.Χάρηκα τις λεζάντες στίς φωτό και το Tango Argentina, αλλά "χάθηκα" με τον διάλογο Λάκων + voutianoi.

Το παρελθόν είναι η πυξίδα για το μέλλον.'Οποιος το απαρνιέται είναι καταδικασμένος να υποπέσει στα ίδια λάθη και να χαθεί στην διαδρομή.

Συμφωνώ με την πρότασή σου να οργανωθούμε και να συναντηθούμε. Περίμενε νεώτερα.

Λακων είπε...

Τέτοιοι διάλογοι είναι ακατανόητοι στις νέες γενιές και είναι απολύτως λογικό.
Καλό είναι να τα γνωρίζουμε και να τα συζητάμε με καθαρό μυαλό αφού δεν είναι δύσκολο να φτάσουμε πάλι σε τέτοια σημεία.

roadartist είπε...

Αχχχχχ ενα τετοιο το εχει η μητερα μου κρατησει κ το εχουμε σπιτι.. απο τους προγονους..Δεν το εχουμε χρησιμοποιησει ή τουλαχ. δε το προλαβα :) Αυτο με την ηλικια γμτ μου συμβαινει συχνά στα blogs.. Το οτι μου αρεσουν τα του παρελθοντος και τα εχω ψαξει καπως..(γιατι ακομη αδαουλα ειμαι) φανταζει περιεργο σημερα.. Παντως τον Ιουνιο εκλεισα τα 26, μικρη θεωρουμε ακομη ετσι.. :) καλησπερα!

Λακων είπε...

Ax και να ήμουν 26...

dyosmaraki είπε...

Λίγο καιρό έλειψα και κοίτα τι έχασα...
Πανέμορφες οι φωτό αλλά και το κειμενάκι σου. Εχω και εγώ δύο σίδερα που λειτουργούσαν με κάρβουνο, συλλεκτική διάθεση???? δεν ξέρω, σημασία έχει πως αυτά τα αντικείμενα νομίζω πως μιλούν στη καρδιά μου...
και ας μην είμαι 26!!!
Έύχομαι καλό φθινόπωρο και με πολλές τέτοιες αναρτήσεις

Λακων είπε...

Καλώς επέστρεψες. Ειλικρινά είχα εσένα στο μυαλό μου όταν έγραφα την ανάρτηση.
Είσαι ακόμα 16 αλλά θα μεγαλώσεις Ελένη!
Μη βιάζεσαι :)
(Η επόμενη ανάρτηση θα είναι επιθετική και θα ενοχλήσει αρκετούς-Ίσως και εσένα).