Αυτό που μου προκάλεσε μεγάλη θλίψη είναι πως ένας απο τους ανήλικους που φαίνεται να σχετίζεται με την υπόθεση και αφού μετακόμισε με την οικογένεια του στην Αθήνα κατηγορείται για ληστεία.
Συνελήφθη αφού μαζί με άλλον έναν ανήλικο Ουκρανό και έναν Αλβανό φέρονται να επιτέθηκαν σε άλλους ανήλικους προσπαθώντας να τους κλέψουν τα κινητά τηλέφωνα.
Το θέμα εδώ βέβαια δεν είναι η εθνικότητα τους αλλά η ηλικία τους. Μιλάμε για παιδιά δεκατεσσάρων και δεκαπέντε ετών.
Αν τα παραπάνω ευσταθούν αναρωτιέμαι εάν κάποιοι πρέπει να λέγονται και να παραμένουν γονείς αφού η φτώχεια και η έλλειψη παιδείας δεν αποτελούν επαρκή δικαιολογία.
Και αυτομάτως μου δημιουργούνται κάποια ερωτήματα.
- Υπάρχει δικαιοσύνη;
- Έχει κάποιος βουλευτής ή νομάρχης ή ιερέας την ίδια αντιμετώπιση με ένα "κοινό" πολίτη;
- Αντέχει κάποιος δικαστής το βάρος του ονόματος ενός μεγαλοεπιχειρηματία; Και αν ισχύει για το δικαστή ισχύει και για τους αστυνομικούς που προηγούνται σε υποθέσεις ποινικού δικαίου;
- Αληθεύει πως υπάρχουν "επαγγελματίες" μάρτυρες;
- Θα κερδίσω μια δίκη όταν απέναντι μου έχω κάποιον πλούσιο που τον υπερασπίζεται ένας ικανότατος και έμπειρος δικηγόρος σαν το Λυκουρέζο;
- Είναι όλοι οι δικαστές και οι αστυνομικοί έντιμοι;
- Έχει το ίδιο "νομικό κύρος" η μαρτυρία ενός παπά ή αστυνομικού με κάποιον απο εμάς;
- Οι φυλακές και ιδιαίτερα αυτές των ανηλίκων είναι σοφρωνιστικά ιδρύματα; Επιστρέφουν οι καταδικασθέντες βελτιωμένοι και έτοιμοι για επανένταξη;
Γιατί αλλιώς δημιουργούμε δύο νέα είδη εγκληματιών. Τους ατιμώρητους που αποθρασύνονται και τους λοιπούς πολίτες πού ίσως και δικαιωματικά αυτοδικούν.
13 σχόλια:
"...Θέλω να πιστεύω πως τα πάντα, τουλάχιστον στο χώρο της δικαιοσύνης λειτουργούν άψογα.
Γιατί αλλιώς δημιουργούμε δύο νέα είδη εγκληματιών. Τους ατιμώρητους που αποθρασύνονται και τους λοιπούς πολίτες πού ίσως και δικαιωματικά αυτοδικούν...."
θα απαντήσω στο πρώτο σκέλος.
Δυστυχώς τον τελευταίο χρόνο αποδείχτηκε ότι ούτε ο χώρος της δικαιοσύνης λειτουργεί άψογα. Παραδικαστικό, παρεμβάσεις κυβέρνησης σε αποφάσεις, υπόθεση ομολόγων κτλ.
Όμως θεωρώ ότι αυτοί οι λίγοι (θέλω να πιστεύω) αντιλήφθηκαν ότι είναι υπό παρακολούθηση και αυτοί από την κοινωνία και θα σταματήσουν μπροστά στον κίνδυνο της φυλακής, ή της κοινωνικής κατακραυγής. Το ίδιο και οι επίδοξοι μιμητές τους.
Είναι ντροπή να χάνει την αξία του ακόμα και ένας θεσμός όπως η δικαιοσύνη , από κακούς λειτουργούς...
Τι άλλο θα δούμε δηλαδή?
Και δεν είμαι μηδενιστής, το αντίθετο, απλά αυτοί οι δικαστές φαίνεται ότι κάνουν "κουμάντο" για πολλά πράγματα...
* Υπάρχει δικαιοσύνη;
...και βέβαια, τυφλή μεν αλλά μη τα θέλουμε και όλα παρτέικα
* Έχει κάποιος βουλευτής ή νομάρχης ή ιερέας την ίδια αντιμετώπιση με ένα "κοινό" πολίτη;
...πολιτικό άσυλο και γενικότερο άσυλο στα άσυλα.
* Αντέχει κάποιος δικαστής το βάρος του ονόματος ενός μεγαλοεπιχειρηματία; Και αν ισχύει για το δικαστή ισχύει και για τους αστυνομικούς που προηγούνται σε υποθέσεις ποινικού δικαίου;
...εξαρτάται το βάρος του επιχειρηματία. ΟΙ περισσότεροι είναι πάνω απο 100 κιλά και όπως καταλαβαίνεις δεν υπάρχει δικαστής body builder.
* Αληθεύει πως υπάρχουν "επαγγελματίες" μάρτυρες;
...επάγγελμα: μάρτυρας!
* Θα κερδίσω μια δίκη όταν απέναντι μου έχω κάποιον πλούσιο που τον υπερασπίζεται ένας ικανότατος και έμπειρος δικηγόρος σαν το Λυκουρέζο;
...δεν πας σε τέτοια δίκη. η απόφαση είναι έτοιμη απλά πρέπει να γίνει με διαδικάσίες.
* Είναι όλοι οι δικαστές και οι αστυνομικοί έντιμοι;
...εννοείται βρε τεντιμπόι. Τολμας και θίγεις τις αρχές της χώρας?
* Έχει το ίδιο "νομικό κύρος" η μαρτυρία ενός παπά ή αστυνομικού με κάποιον απο εμάς;
...εξαρτάται τον παπα και το καθεστώς.
* Οι φυλακές και ιδιαίτερα αυτές των ανηλίκων είναι σοφρωνιστικά ιδρύματα; Επιστρέφουν οι καταδικασθέντες βελτιωμένοι και έτοιμοι για επανένταξη;
...θα βγείς: Α) gay ή β) ζάκιας ή γ) όπου νά'ναι ξαναμπαίνω. Για δείτε ενα αρθρακι με αρκετό ενδιαφέρον.
http://www.apodimos.com/arthra/06/Aug/NEA_SOFRONISTIKH_POLITIKH_GIA_TON_21o_AIONA/index.htm
Ο Κορκόδειλας με κάλυψε υπερ του δέοντος με τις απαντήσεις του στα ερωτήματα που έθεσες και δε θα προσθέσω τίποτα.
Ως προς το θέμα των ανηλίκων. Δεν υπάρχει "σχολή γονέων" και ούτε θα υπάρξει. Κανείς δεν ξέρει ποιά θα είναι η καλύτερη μέθοδος να μεγαλώσει τα παιδιά του. Από την τριετή πείρα μου παράδοσης ιδιαίτερων μαθημάτων σου λέω ότι τα παιδιά ξέρουν από μόνα τους τι είναι καλο και κακό, άδικο και δίκιο.Απλά επιλέγουν. Το οικογενειακό περιβάλλον είναι ο πρώτος παράγων που επηρεάζει αυτή τους την επιλογή αλλά όχι πάντα. Τα παιδιά έχουν δικό τους χαρακτήρα και αποφασίζουν. Θα είμαστε πολύ άδικοι λοιπόν αν κατηγορήσουμε τους γονείς.
Ανθρώπινο γένος και δικαιοσύνη είναι ασύμβατα πράγματα. Ένας από τους λόγους που ο άνθρωπος δημιούργησε τη θρησκεία, το θεό ή τους θεούς του ήταν η ανικανότητά του να αποδόσει δικαιοσύνη. Μιλάω για πολύ πρώιμα στάδια(μη τυχόν αρχίσετε περί ελέω θεού δικαιοσύνης για παραπλάνηση των μαζών). Το ζητούμενο είναι ο καθένας μας να είναι όσο πιο δίκαιος μπορεί να είναι ένας άνθρωπος. Μετά βλέπουμε. Εξάλλου πάντα επιβιώνει ο ισχυρότερος.
@Matrix Μόνο μηδενιστής δεν είσαι. Περιγράφεις πολύ ψύχραιμα και αντκειμενικά τα γεγονότα.
@korkodeilas Έχεις πιο πολλά κότσια εμένα και νομίζω πως καταλαβαίνεις τι εννοώ.
@Έφη αργότερα γιατί τώρα κόβω επιταγές. Και αν κάνω λάθος σε κανένα μηδενικό..
Ε..! Γιατί αργότερα στη φίλη μου..; Θέλω μια απάντηση δημοσίως σε αυτά που έγραψε (γιατί συμφωνώ απόλυτα μαζί της).
-Είδες που σου είπα πως δεν θα βγάλεις άκρη μαζί της;
-Και ναι την υπερασπίζομαι...! ;)
@ river Α! Καλά τα χεις παίξει τελείως. Έχει πανσέληνο σήμερα. Δείξτε κατανόηση.
@έφη και river Δεν είμαι συμβασιούχος του δημοσίου για να είμαι χαλαρός ενώ η λογιστική απαιτεί συγκέντρωση γιατί ένα λάθος νούμερο μπορεί να φέρει την καταστροφη. Και η απάντηση μου στην έφη δεν θα ήταν Λακωνική οπότε θα έπαιρνε χρόνο.
Δεν απαιτώ σχολή γονέων απαιτώ όμως γονείς. Απο την 100χρονη εμπειρία της προγιαγιάς μου να σου πω πως αρκεί να ασχολείσαι με τα παιδιά σου και να μη τα θεωρείς βάρος ή προέκταση του εγώ σου. Μεγάλωσε 9 παιδιά(τα ανάστησε όπως έλεγε η ίδια). Μιλάμε για σκληρές εποχές οπου τα παιδιά κυκλοφορούσαν χωρίς παπούτσια. Γιατί έστω και ένας απο αυτούς δεν έγινε κλέφτης σε τόσο δύσκολες συνθήκες και μάλιστα στα 14 του; Τα παιδιά δεν ξέρουν απο μόνα τους τι είναι καλό και κακό ενώ μην ξεχνάς πως σε αυτή την ηλικία μιμούνται κάποιους μεγαλύτερους που τους έχουν ως πρότυπο. Το θέμα είναι τα πρότυπα που θα τους δώσεις και ο τρόπος.
Η διαφορά του ανθρώπου απο τα ζώα είναι η λογική. Για αυτό δικαιοσύνη και άνθρωπος είναι εννοιές που πρέπει να απαιτούμε να ταυτίζονται. Αν σταματήσουμε να φερόμαστε ως άνθρωποι τότε γινόμαστε κτήνη και επικρατεί ο νόμος της Ζούγκλας.
Και στο θέμα του Θεού διαφωνώ μαζί σου. Δεν χρειάζεται κανείς θεό για να είμαι δίκαιος και να αποδώσει δικαιοσύνη. Ο Θεός εφευρέθηκε για να αιτιολογείται μάλλον η αδικία στις μάζες χωρίς μάλιστα τύψεις πχ σταυροφορίες. Η έννοια του Θεού εφευρέθηκε λόγω της αδυναμίας του ανθρώπου να απαντήσει με τη λογική στα διάφορα ανεξήγητα για αυτόν φαινόμενα.
Όσο για τον ισχυρότερο πάλι διαφωνώ. Αν οι ισχυρότεροι επιβίωναν τότε θα είχαμε ακόμα δεινόσαυρους. Αυτός που έχει την ικανότητα να προσαρμόζεται ανάλογα με τις συνθήκες επιβιώνει. Βλέπε πως η μικρή AOL εξαγόρασε τον κινηματογραφικό γίγαντα TIME WARNER.
Επανερχόμενος (επιτέλους) στο θέμα θεωρώ πως η δικαιοσύνη είναι ο σημαντικότερος ίσως θεσμός.
Αν καταρρεύσει η δικαιοσύνη τότε νομιμοποιείται το "κουμπούρι" κάτι πολύ επικίνδυνο.
Υποθέτω ότι οι ερωτήσεις σου είναι κατά βάση ρητορικές, έτσι;
@Σοφία Διάβασε τι απάντησε ο κροκόδειλας και τι του απάντησα και νομίζω πως θα καταλάβεις.
Γενικότερα να σου πω πως μερικές φορές πρέπει μόνο να ρωτάς και δεν δίνεις απαντήσεις γιατί μπορεί να σε ρωτήσει και κανένα δικαστήριο...
Αναπάντητα ερωτήματα. Δύσκολες απαντήσεις που μπορεί να γίνουν επικίνδυνες. Όλοι τα ξέρουν μα κανένας δεν τα λέει. Πραγματικότητα.
@ ΛΑΚΩΝ 26/9 4:47, Για όσους πέρασαν από τα χέρια της γιαγιάς σου ΟΚ. Για το υπόλοιπο χωριό μη παίρνεις όρκο.
Η δομή της ελληνικής κοινωνίας τότε ήταν τέτοια που μπορούσες να πάρεις όρκο και για τα διπλανά χωριά.
Περίπου το ίδιο ισχύει και σήμερα στην ελληνική επαρχία και μάλιστα ακόμα και σε μικρές πόλεις.
Οι άνθρωποι και παιδεία δεν είχαν και πολύ πιο δύσκολες συνθήκες αντιμετωπισαν.
Άλλο όμως το "μάθε παιδί μου γράμματα " και άλλο το "ότι φας και ότι πιείς του σήμερα".
Δημοσίευση σχολίου