tag:blogger.com,1999:blog-7314191089291008585.post1785000967034285133..comments2023-10-28T12:48:24.849+03:00Comments on Λακων: Η τέχνη τότε και τώραΛακωνhttp://www.blogger.com/profile/15749283718034190420noreply@blogger.comBlogger67125tag:blogger.com,1999:blog-7314191089291008585.post-28761493824522204402008-07-04T23:37:00.000+03:002008-07-04T23:37:00.000+03:00Όμορφο κι επιμορφωτικό το μπλοκ σου. Δυστυχώς από ...Όμορφο κι επιμορφωτικό το μπλοκ σου. Δυστυχώς από τη στιγμή που τα έργα τέχνης γέμισαν ταμπελάκια με τιμές σαν τα καρπούζια και τα αγγούρια, ο καθένας ονομάζει τέχνη ό,τι να ναι για να τα οικονομήσει.vanessahttps://www.blogger.com/profile/09782620179470463352noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7314191089291008585.post-38645878510700472272008-06-09T07:24:00.000+03:002008-06-09T07:24:00.000+03:00Mo;y 'steilan ayt;o to m;hnymaΒΟΗΘΕΙΑ!!!ΠΡΟΩΘΗΣΤΕ ...Mo;y 'steilan ayt;o to m;hnyma<BR/><BR/>ΒΟΗΘΕΙΑ!!!ΠΡΟΩΘΗΣΤΕ ΤΟ ΟΣΟ ΠΙΟ ΓΡΗΓΟΡΑ ΓΙΝΕΤΑΙ!!!ΣΤΟ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟ ΑΧΕΠΑ ΤΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ, ΝΟΣΗΛΕΥΕΤΑΙ ΕΝΑ ΑΓΟΡΑΚΙ6 ΕΤΩΝ ΜΕ ΟΞΕΙΑ ΛΕΥΧΑΙΜΙΑ.ΨΑΧΝΟΥΜΕ ΑΠΕΓΝΩΣΜΕΝΑ ΓΙΑ ΔΟΤΕΣ ΑΙΜΟΠΕΤΑΛΙΩΝ. Η ΟΜΑΔΑ ΑΙΜΑΤΟΣ ΤΟΥΠΑΙΔΙΟΥ ΕΙΝΑΙ ΑΒ+ (ΡΕΖΟΥΣ ΘΕΤΙΚΟ) .ΟΠΟΙΟΣ ΘΕΛΕΙ ΝΑ ΒΟΗΘΗΣΕΙ ΤΟ ΠΑΙΔΑΚΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΚΑΛΑ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΠΑΕΙ ΣΕΟΠΟΙΟΔΗΠΟΤΕ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟ ΓΙΑ ΝΑ ΔΩΣΕΙ ΑΙΜΑ ΓΙΑ ΤΟΝΜΕΤΣΙΟ ΔΗΜΗΤΡΙΟ ΤΟΥ ΝΙΚΟΛΑΟΥ -ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟ ΑΧΕΠΑ (παιδο-ογκολογικό ) ( 2310 993506 & 2310 993944 )ΣΑΣ ΠΑΡΑΚΑΛΟΥΜΕ, ΠΡΟΩΘΗΣΤΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΜΗΝΥΜΑ ΣΕ ΟΣΟΥΣ ΜΠΟΡΕΙΤΕSpyros Vlahoshttps://www.blogger.com/profile/13167540259665414672noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7314191089291008585.post-14706290250239351842008-06-09T01:32:00.000+03:002008-06-09T01:32:00.000+03:00Γούφα άσχετον κ' σχετικόν.Ποίο από τα 2 blog είναι...Γούφα άσχετον κ' σχετικόν.<BR/>Ποίο από τα 2 blog είναι το κύριο σου blog? Νόμιζα πως το βλακεία εγκώμιον το εγκατέλειψες..Λακωνhttps://www.blogger.com/profile/15749283718034190420noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7314191089291008585.post-59350780593994471682008-06-09T01:29:00.000+03:002008-06-09T01:29:00.000+03:00@spyrosvlahos Τα είπες όλα. Κυνικά και ωμά αλλά τα...@spyrosvlahos Τα είπες όλα. Κυνικά και ωμά αλλά τα είπες. Δεν έχω κ' ούτε πρέπει να σχολιάσω κάτι..Λακωνhttps://www.blogger.com/profile/15749283718034190420noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7314191089291008585.post-47173170888776724492008-06-07T21:01:00.000+03:002008-06-07T21:01:00.000+03:00εσυ ΛΑΚΩΝ μου αρεσειςεχεις μεινει και σωστα πραττε...εσυ ΛΑΚΩΝ μου αρεσεις<BR/><BR/>εχεις μεινει και σωστα πραττεις ακομα στον Πελλοποννησιακό πόλεμο διότι<BR/><BR/>σου οφειλω μια -πολλες- αναρτησεις για την αρχαια θρησκεια και το σημερα και θα τα πουμε και ιδιωτικως οταν ερθει η ωρα<BR/><BR/>ερροσσω<BR/>εστω και ανορθογραφα φιλε καλε.Γουφhttps://www.blogger.com/profile/08820215093075757405noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7314191089291008585.post-12821193895023079982008-06-07T18:49:00.000+03:002008-06-07T18:49:00.000+03:00Να ξεκαθαρίσουμε κάτι : ο καλλιτέχνης (αν το εννοε...Να ξεκαθαρίσουμε κάτι : ο καλλιτέχνης (αν το εννοεί) κάνει ένα έργο για πολλούς λόγους (α) γιατί μπούκωσε και θέλει να επικοινωνήσει (β) γιατί μπούκωσε και θέλει να καταγγείλει (γ) γιατί δεν μπορεί να κρατήσει μέσα του τη θεόσταλτη ομορφιά (δ) γιατί βρήκε μια έξυπνη ιδέα και θέλει ν' ακούσει κι άλλες γνώμες.<BR/>Όλα αυτά αν είναι ειλικρινής με αυτό που κάνει.<BR/>Τώρα, ο καλλιτέχνης είναι άνθρωπος και παίρνει τις εμπειρίες του απ' αυτό τον κόσμο. Αν η ιδέα (που θα ανακλάσει στους άλλους) αφορά πολλούς, τότε πολλοί θα τον 'δουν, θα του μιλήσουν και θα γίνει ζύμωση. <BR/>Αν είναι ξεκομμένος με τ δικά του ψιλοδράματα τότε το κοινό του θά 'ναι δυο-τρεις μαλάκες με τα ίδια ψιλοδράματα που θα τον λιβανίζουν.<BR/>Όσο πιο πολύ 'μπει μέσα του ο καλλιτέχνης κι αναρωτηθεί για τον ίδιο του τον εαυτό, τόσο πιο κοντά θα βρεθεί στον κοινό παρονομαστή των ανθρώπων.<BR/>Καλλιτέχνες που έχουν κάνει τη ζωγραφική αυνανισμό, όχι μόνο δεν λένε τίποτα αλλά κι οι ίδιοι δεν περνάνε από τους μηχανισμούς λύτρωσης που φέρνει η ειλικρινής δημιουργία. Δεν γίνονται καλύτεροι.Spyros Vlahoshttps://www.blogger.com/profile/13167540259665414672noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7314191089291008585.post-29912784131809138402008-06-06T22:42:00.000+03:002008-06-06T22:42:00.000+03:00@dyosmaraki Δεν μου αρέσει η λέξη ελίτ. Διαχρονική...@dyosmaraki Δεν μου αρέσει η λέξη ελίτ. Διαχρονική τέχνη είναι αυτή που μένει στο χρόνο.<BR/>Ο Καβάφης είναι παγκόσμιος ποιητής.<BR/>Δεν νομίζω πως είναι θέμα γούστου.<BR/>Ο Ρίτσος είναι απλώς καλός.<BR/>Μεγάλος είναι ο Σεφέρης για παράδειγμα και όχι ο Ζαχαρίας Παπαντωνίου.<BR/>Τα θέματα που πραγματεύεται ο Καβάφης θα απασχολούν την ανθρωπότητα διαχρονικά.<BR/>Δεν είναι τυχαίο που ο Ρίτσος έγραψε χιλιάδες στίχους και ο Καβάφης μόνο λίγα ποιήματα.<BR/>Οι πραγματικά μεγάλοι ποιητές μπορεί να αναρωτιούνται βράδια ολόκληρα για το αν θα βάλουν ή όχι μια άνω τελεία.<BR/>Οι πραγματικά μεγάλοι άνθρωποι Ελένη σημαδεύουν την πορεία της ανθρωπότητας.<BR/>Ο Σωκράτης υπήρξε τόσο μεγάλος φιλόσοφος ώστε η φιλοσοφία χωρίστηκε σε προσωκρατική και μετασωκρατική.<BR/>Σήμερα για μιλάμε για την Καβαφική ειρωνεία.<BR/>Για αυτό είπα και ο ένας για τους χίλιους.<BR/>Φυσικά και οι συνθήκες παίζουν ρόλο. Και αυτό συντελεί στο να γίνει κάποιος μεγάλος.<BR/>Δεν μπορεί σήμερα κανείς να γίνει μεγάλος ρεμπέτης, ούτε καν καλός Rocker.<BR/>Επομένως πρόσθεσες έναν ακόμα παράγοντα που διαχωρίζει τους πολύ μεγάλους απο τους καλούς.Λακωνhttps://www.blogger.com/profile/15749283718034190420noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7314191089291008585.post-1609785940261303902008-06-06T12:29:00.000+03:002008-06-06T12:29:00.000+03:00@ΣΠΥΡΟΣ Σωστός. Κάνε καμια διόρθωση που και που γι...@ΣΠΥΡΟΣ Σωστός. Κάνε καμια διόρθωση που και που γιατί απο συντακτικό πάσχω αλλά και απο γραμματική.<BR/>Με έχουν φάει και οι αυτόματοι ορθογράφοι. To sapiens το έκανε sapient.Λακωνhttps://www.blogger.com/profile/15749283718034190420noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7314191089291008585.post-36487401683160828892008-06-06T11:45:00.000+03:002008-06-06T11:45:00.000+03:00Αντε πάλι! Ο δαίμων του τυπογραφείου καθώς φαίνετα...Αντε πάλι! Ο δαίμων του τυπογραφείου καθώς φαίνεται αποφάσισε να εδραιωθεί στον γραπτό μου λόγο.....Πιστεύω πως είναι εμφανή τα λαθάκια...<BR/>Ζητώ συγγνώμη για τα λαθάκια αλλά μάλλον ακόμη δεν έχω επανέλθει...dyosmarakihttps://www.blogger.com/profile/09759863828317122410noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7314191089291008585.post-74419424975183103832008-06-06T11:41:00.000+03:002008-06-06T11:41:00.000+03:00Καλημέρα Λάκων-α (Καλά ντε μη φωνάζεις Σπύρο - δίκ...Καλημέρα Λάκων-α <BR/>(Καλά ντε μη φωνάζεις Σπύρο - δίκιο έχεις)<BR/><BR/>Στο θέμα μας τώρα...Μετά από λίγη ξεκούραση και πιο καθαρό μυαλό, να σε ρωτήσω... δηλαδή θεωρείς υψηλή τέχνη μοναχά εκείνη που είτε είναι διαχρονική είτε δημιουργείται από μία ελίτ είτε αφορά τη δημιουργία ενός πολύπλοκου έργου?<BR/><BR/>Γιατί κατά τη δική μου άποψη δεν αρκούν οι παραπάνω προϋποθέσεις προκειμένου να ορίσει κανείς κάτι ως υψηλή τέχνη. <BR/><BR/>Το κυρίαρχα στοιχεία για την (δική μου) υψηλή τέχνη είναι:<BR/><BR/>Αυτό που λες δηλαδή το να δημιουργεί ο καλλιτέχνης με την καρδιά του, να καταθέτει την ψυχή του....Θα προσθέσω κάτι ακόμη, το να δημιουργεί ανιδιοτελώς.... Ούτε να χρησιμοποιεί το έργο του για να προκαλέσει ούτε για να γίνει διάσημος ούτε να κάνει κάτι "διαφορετικό" με σκοπό την αυτοπροβολή. Με λίγα λόγια δεν θεωρώ κάποιον καλλιτέχνη επειδή απλά προσπαθεί να διαφοροποιηθεί κοινωνικά....(νομίζω πως εδώ ταυτίζονται οι απόψεις μας)<BR/><BR/>Εκεί που διαφοροποιούμαι είναι πως δεν μπορούμε να συγκρίνουμε για παράδειγμα τον Ρίτσο με τον Καβάφη αφού όπως δύο άνθρωποι δεν είναι αδύνατον να είναι απολύτως όμοιοι πόσο μάλλον ισχύει αυτός ο κανόνας στο καλλιτεχνικό έργο δύο ανθρώπων.Για παράδειγμα άλλοι είναι funs του Ρίτσου και άλλοι του Καβάφη. Ομως και οι δύο παρήγαγαν εξαιρετικό έργο με διαφορετική απήχηση. Το ίδιο και ο Παπακωνσταντίνου με τον Hentrix. Δεν μπορούμε να τους συγκρίνουμε αφού κατ΄αρχήν μεγάλωσαν σε διαφορετικά κοινωνικά περιβάλλοντα...<BR/><BR/>Και κάτι ακόμη, όσο για το ταλέντο θα έλεγα πως ίσως έχεις δίκιο πως όσο και να προσπαθείς αν δεν έχεις ταλέντο δεν πρόκειται ποτέ να γίνεις ζωγράφος. Ομως εξ ίσου πιστεύω πως κάποια ταλέντα λόγω εξωτερικών δυσκολιών δεν κατάφεραν ποτέ να αναγνωριστούν ως ταλέντα ενώ άλλοι με εγγενείς δυσκολίες κατάφεραν το ακατόρθωτο. Θέλω να πω πως κατά τη γνώμη μου η καλλιτεχνική φύση μπορεί εν μέρει να είναι έμφυτη μα :<BR/>- Xρειάζεται επίσης δουλειά για να αναδειχτεί (είτε με σχετική παιδεία είτε με πρακτική εμπειρία)και <BR/>- κατάλληλες συνθήκες για να αναδειχτεί (οικογενειακοί παράγοντες,σχολείο,κοινωνικό περιβάλλον).<BR/><BR/>Ποιός θα γνώριζε σήμερα για τον ζωγράφο Θεόφιλο ο οποίος ομολογουμένως είχε ταλέντο αν δεν τον αναδείκνυε ο Terriade? Πιθανά θα ήταν παίσγνωστος μοναχά στην τοπική κοινωνία της Μυτιλήνης.<BR/><BR/>Για μένα εν τέλει μεγάλος καλλιτέχνης δεν είναι μόνο ένας στους χίλιους. Πιστεύω πως καθένας μας έχει ταλέντο σε κάτι σε μικρό η μεγαλύτερο βαθμό. Εάν όμως δεν βρεθούμε σε κατάλληλες οικογενειακές,σχολικές η κοινωνικές συνθήκες μπορεί να μην τις αναδείξουμε ποτέ.<BR/><BR/>Και φυσικά δεν μιλώ για τα παιδιά-θαύματα (αυτά είναι ελάχιστα) μα για τον μέσο καλλιτέχνη....<BR/><BR/>Την καλημέρα μουdyosmarakihttps://www.blogger.com/profile/09759863828317122410noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7314191089291008585.post-22786659800825496592008-06-06T01:20:00.000+03:002008-06-06T01:20:00.000+03:00Προς άπαντες αποδέκτες,η Αιτιατική του Λάκων είναι...Προς άπαντες αποδέκτες,<BR/>η Αιτιατική του Λάκων είναι Λάκωνα, όπως και η Κλητική στη Δημοτική.<BR/>Δεν μπορούμε να μιλάμε για πολιτισμό κατακρεουργώντας τη γλώσσα μας.<BR/><BR/>Ξέρω, ξέρω, είμαι γκρινιάρης κωλόγερος!Spyros Vlahoshttps://www.blogger.com/profile/13167540259665414672noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7314191089291008585.post-7589916796606349002008-06-06T01:18:00.000+03:002008-06-06T01:18:00.000+03:00@Κατερίνα Μάλλον συμφέρει να κοιτάμε σε θέματα τέχ...@Κατερίνα Μάλλον συμφέρει να κοιτάμε σε θέματα τέχνης προς τα πίσω.<BR/>Όχι μόνο στους αρχαίους πολιτισμούς αλλά και στα διάφορα κινήματα του Ευρωπαϊκού χώρου κτλ.<BR/>Την ετυμολογία του αγάλματος και εγώ σχετικά πρόσφατα την έμαθα...<BR/>@χμαν Καλησπέρα και καλά ξεμπερδέματα με τον υπολογιστή.Λακωνhttps://www.blogger.com/profile/15749283718034190420noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7314191089291008585.post-2225413569373787002008-06-06T01:07:00.000+03:002008-06-06T01:07:00.000+03:00@dyosmaraki Καταρχάς καλή ξεκούραση.Η αξία κάθε εί...@dyosmaraki Καταρχάς καλή ξεκούραση.<BR/>Η αξία κάθε είδους τέχνης φυσικά κ' δεν μειώνεται ή για την ακρίβεια δεν απαξιώνεται.<BR/>Να δούμε λίγο ένα παράδειγμα κατάταξης της ανθρώπινης δραστηριότητας.<BR/>Για τον Λάκων λοιπόν, εργάτης είναι αυτός που χρησιμοποιεί κυρίως τα χέρια του ή το σώμα του.<BR/>Τεχνίτης είναι αυτός που χρησιμοποιεί σε μεγάλο βαθμό το μυαλό του το οποίο συντονίζει τα χέρια του.<BR/>Καλλιτέχνης είναι αυτός ο οποίος βάζει την ψυχή του και την καρδιά του και το ταλέντο που έχει.<BR/>Φυσικά διαθέτει και τα στοιχεία των δύο παραπάνω.<BR/>Μεγάλος καλλιτέχνης τώρα είναι αυτό το είδος που γεννιέται σπάνια.<BR/> Είναι ο ένας για τους χίλιους. <BR/>Το εξαιρετικό ταλέντο. <BR/>Μεγάλος δηλαδή ποιητής ο Ρίτσος αλλά δεν είναι ο Καβάφης.<BR/>Μεγάλος ο Καζαντζάκης αλλά δεν είναι ο Νίτσε.<BR/>Καλός κιθαρίστας ο Παπακωνσταντίνου αλλά δεν μπορεί να δημιουργήσει τα solo του Hendrix.<BR/>Με λίγα λόγια δηλαδή, υψηλή τέχνη είναι τα δημιουργήματα των μεγάλων ταλέντων. Όσο και να προσπαθήσω Ελένη, όσο και να σπουδάσω δεν θα γίνω μεγάλος ζωγράφος...<BR/>Υψηλή τέχνη επίσης είναι αυτό που αγγίζει τον άνθρωπο, που τον επηρεάζει, ώστε παραμένει διαχρονικό και συζητιέται έντονα αποτελώντας πεδίο προβληματισμού σε κάθε εποχή.<BR/>Τέλος, αν και είναι σχετικό, υψηλή τέχνη είναι τα δημιουργήματα τα οποία έχουν μεγάλο βαθμό δυσκολίας.<BR/>Το να τοποθετήσουμε γυαλιά το ένα πάνω στο άλλο είναι σχετικά εύκολο.<BR/>Το να φτιάξουμε όμως ένα άγαλμα με τα τεχνικά μέσα των αρχαίων Ελλήνων και να παραστήσουμε λεπτομέρειες όπως οι φλέβες ή η έκφραση του προσώπου είναι πολύ δύσκολο.Λακωνhttps://www.blogger.com/profile/15749283718034190420noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7314191089291008585.post-45499311344590331302008-06-06T00:32:00.000+03:002008-06-06T00:32:00.000+03:00@Kostas Χαίρομαι όταν βλέπω ανθρώπους ειλικρινείς ...@Kostas Χαίρομαι όταν βλέπω ανθρώπους ειλικρινείς με το θάρρος της γνώμης τους.<BR/>Και που διατηρούν καθαρό το μυαλό τους όταν διαφωνούν.<BR/>Δεν γίνεται και δεν πρέπει να συμφωνούμε πάντα.<BR/>Πρέπει πάντα όμως να ξέρουμε να διαφωνούμε.<BR/>Και όλα τα παραπάνω τα τηρείς.Λακωνhttps://www.blogger.com/profile/15749283718034190420noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7314191089291008585.post-13605317985674418232008-06-06T00:02:00.000+03:002008-06-06T00:02:00.000+03:00Ωραίο ποστ και έξυπνο !Όσο για τη νεοελληνική...Ωραίο ποστ και έξυπνο !Όσο για τη νεοελληνική τέχνη, η τέχνη του κιτς .Καλύτερα να κοιτάμε προς τα πίσω .Συμφέρει περισσότερο. Δεν ήξερα ότι το άγαλμα προέρχεται από τη λέξη αγάλλομαι.Μπράβο Λάκων!ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΚΑΡΙΖΩΝΗhttps://www.blogger.com/profile/11982925145756375708noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7314191089291008585.post-29159493693181316582008-06-05T23:31:00.000+03:002008-06-05T23:31:00.000+03:00Το είπα πως το μυαλό μου αυτή την ώρα σχεδόν κοιμά...Το είπα πως το μυαλό μου αυτή την ώρα σχεδόν κοιμάται...Φταίει το ταξίδι αστραπή....<BR/><BR/>Διάβασε αντί για κατά τη δική σου τέχνη....τη δική σου γνώμη...<BR/><BR/>Καληνύχταdyosmarakihttps://www.blogger.com/profile/09759863828317122410noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7314191089291008585.post-89061384624808644232008-06-05T23:29:00.000+03:002008-06-05T23:29:00.000+03:00Λάκωνα,καλησπέραΜόλις επέστρεψα και θα επανέλθω με...Λάκωνα,καλησπέρα<BR/><BR/>Μόλις επέστρεψα και θα επανέλθω με πιο καθαρό μυαλό αύριο. Ηθελα όμως να θέσω δύο ερωτήματα :<BR/><BR/>- Λες πως μπορεί κάποια τέχνη μπορεί να είναι αξιόλογη, δεν είναι όμως μεγάλη. Τι είναι κατά τη δική σου τέχνη μεγάλη τέχνη?<BR/><BR/>Κάνεις σύγκριση ανάμεσα σε κάποιες μορφές τέχνης (για παράδειγμα τις Βυζαντινές αγιογραφίες με την τέχνη της Αναγέννησης). <BR/><BR/>Επειδή οποιαδήποτε τέχνη γεννιέται κάτω από συγκεκριμένες κοινωνικοπολιτικές συνθήκες εξελίσσεται διαφορετικά σε κάθε τόπο και φυσικά δεν μπορεί να είναι όμοιες. Κάθε είδος είναι μοναδικό και έχει διαφορετικές συνθήκες εξέλιξης και επικράτησης.<BR/><BR/>Εχω τη γνώμη όμως πως αυτό δεν μειώνει την αξία ενός είδους τέχνης.<BR/><BR/>Οσο για τον χρυσού αιώνα του Περικλή μια και μιλάμε περί τέχνης είναι αναμφισβήτητα αποδεκτό πως η τέχνη έφτασε στο υπέρτατο σημείο της εκείνη την εποχή, αφού ήταν η πρώτη φορά που στράφηκε στον ίδιο τον άνθρωπο. Και σε τελική ανάλυση η αλαζονεία ήρθε στο τέλος, αυτό δεν σημαίνει κατά τη γνώμη μου πως πρέπει να μην αναγνωρίζουμε και τα θετικά που πρόσφερε στην ανθρωπότητα αυτός ο αιώνας.<BR/><BR/>Τελικά πιστεύω πως κάθε εποχή έχει τα θετικά της και τα αρνητικά της. Δεν πιστεύω πως μπορεί όλες οι πτυχές μιας εποχής ή ενός συγκεκριμένου είδους τέχνης να είναι μόνο μαύρες η μόνο άσπρες.<BR/><BR/>Πάντα υπάρχει ένα αλλά....dyosmarakihttps://www.blogger.com/profile/09759863828317122410noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7314191089291008585.post-27681944531009618642008-06-04T22:34:00.000+03:002008-06-04T22:34:00.000+03:00Φιλε μου Λακωνα,γιατι να εξαφανιστω;)Δεν εχω λογο!...Φιλε μου Λακωνα,γιατι να εξαφανιστω;)<BR/>Δεν εχω λογο!<BR/>Πριν αρχισω να κανω διαλογο με καποιον,το εχω σκεφτει πολυ καλα!<BR/>Εχω διαβασει τον συνομιλητη μου!<BR/>Μου αρεσει ο διαλογος πανω σε ενα δυσκολο θεμα!Πανω σε κατι αμφισβητουμενο!<BR/>Διοτι γινεται μια προσπαθεια να ερθουμε πιο κοντα στην λυση ενος προβληματος!<BR/>Και αν μου επιτρεπεις,αυτο ακριβως,ειναι και η αρχη της φιλοσοφιας!<BR/>Υπαρχει μια θεωρια!<BR/>Υπαρχει ενα προβλημα!<BR/>Υπαρχει μια λυση για το προβλημα!<BR/>Αληθεια,μονο...μια λυση;<BR/>Ξανακανουμε λοιπον την λυση προβλημα και προσπαθουμε απο κοινου,<BR/>να βρουμε αν ειναι σωστη,η; αν επιδεχεται αλλη ερμηνεια!<BR/>Και το δυοσμαρακι δικιο εχει,και οχι μονο σε οτι με αφορα!<BR/>Και εσυ με κερδισες με την αναλυση σου!<BR/>Ασε με να ξανασκεφτω ορισμενα πραγματα!Εδω ειμαι και θα τα ξαπουμε!<BR/>Καλο σου βραδυ!Vrakas Kostashttps://www.blogger.com/profile/04633603217334823501noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7314191089291008585.post-58576195578284190772008-06-04T20:53:00.000+03:002008-06-04T20:53:00.000+03:00Καλησπέρα.Καλησπέρα.x-manhttps://www.blogger.com/profile/13630272799000437146noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7314191089291008585.post-38750628073606112772008-06-04T20:33:00.000+03:002008-06-04T20:33:00.000+03:00@Καλικαντζαρελένη Φυσικά και άλλοι λαοί δημιούργησ...@Καλικαντζαρελένη Φυσικά και άλλοι λαοί δημιούργησαν αξιόλογο πολιτισμό και τέχνες. <BR/>Ακόμα και οι σπηλαιογραφίες μπορούν να θεωρηθούν αξιόλογες.<BR/>Ακόμα και ένα κέντημα, ακόμα και οι παλιοί Ηπειρώτες μάστορες έκαναν αξιόλογα πράγματα. <BR/>Αλλά άλλο αξιόλογα και άλλο πραγματικά μεγάλο.<BR/>Και οι Αζτέκοι δημιούργησαν τέχνη και οι Κυκλαδίτες με τα αγαλματίδια τους.<BR/>Αλλά Ερμής του Πραξιτέλη δεν είναι.<BR/>Αξιόλογες και οι Βυζαντινές αγιογραφίες αλλά αναγεννησιακός πίνακας δεν είναι.<BR/>Τώρα να σε στενοχωρήσω λίγο ή να σε εκπλήξω. Το χρυσό αιώνα του Περικλη τον θεωρώ ως μια απο τις αισχρότερες περιόδους του Ελληνισμού. Εποχή καβαλήματος Καλαμιού. Το ίδιο καλάμι καβάλησαν και οι Σπαρτιάτες μετά τον Πελοπονησιακό και οι Θηβαίοι και ο Αλέξανδρος και καταστράφηκαν. <BR/>Αυτό όμως θα αποτελέσει θέμα επόμενης ανάρτησης. <BR/>Στα λοιπά συμφωνούμε.<BR/>Σχετικα με το link που έδωσες με copy-paste δεν λειτουργεί οπότε το ξαναγράφω.<BR/>http://dyosmaraki.blogspot.com/2007/09/blog-post_21.htmlΛακωνhttps://www.blogger.com/profile/15749283718034190420noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7314191089291008585.post-54845080139710887192008-06-04T20:12:00.000+03:002008-06-04T20:12:00.000+03:00@Κώστας Τη λέξη ανάγκη δεν την εννοώ με την έννοια...@Κώστας Τη λέξη ανάγκη δεν την εννοώ με την έννοια της πίεσης αλλά με την έννοια της έμφυτης τάσης του ανθρώπου να δημιουργήσει. <BR/>Ανάγκη να εκφραστώ δηλαδή.Θέληση, επιθυμία, όρεξη. Να στο πω και με μια Τουρκική λέξη. Μεράκι.<BR/>Εν μέρει συμφωνώ και εν μέρει διαφωνώ για το χορτάτος.<BR/>Πάντως εκτός συστήματος και χορτάτος δύσκολο. Παίζει ρόλο όμως και το ταλέντο κάθε ανθρώπου είτε είναι χορτάτος είτε όχι.<BR/>Τέλος δεν είπα αντιέλληνας αλλά αντιελληνιστάν. Για εμένα προσωπικά δεν υπάρχουν ανθέλληνες.<BR/>Για παράδειγμα το Μέτερνιχ όλοι τον αποκαλούσαν ανθέλληνα. Προσωπικά θεωρώ πως απλώς υπεράσπιζε τα συμφέροντα της χώρας του.<BR/>Ούτε ο Σαρκοζί είναι φιλέλληνας αλλά υπερασπίζει τα συμφέροντα της Γαλλίας για αυτό και μας στήριξε με τα Σκόπια.<BR/>Με το αντιελληνιστάν αστειεύομαι και θεωρώ πως πολλοί απο εμάς πληγωμένοι απο τα χάλια της σημερινής Ελλάδας (επειδή την αγαπάμε πραγματικά) μας φαίνονται όλα στραβά. Πολλές φορές το ίδιο λάθος το κάνω και εγώ.<BR/>Τέλος Κώστα η ανάρτηση δεν μιλα για τα αγάλματα αλλά για την τέχνη γενικά. Ανέφερα αυτά που θεωρώ πιο κομβικά στην ιστορία της ανθρωπότητας.<BR/>Τέχνη είναι και οι σπηλαιογραφίες και ο αργαλειός και η μουσική και η ποίηση κτλ.<BR/>Δεν μπορώ όμως να αναφέρω τα πάντα σε μια ανάρτηση αλλά αυτά που η ανθρωπότητα σήμερα θεωρεί αξιόλογα και ασχολείται μαζί τους.<BR/>Και καλά κάνεις και διαφωνείς και έχεις τη μαγκιά και λες την άποψη σου. Για εμένα αυτό σημαίνει Έλληνας.<BR/>Αυτό που σιχαίνομαι σε μερικούς bloggers είναι πως όταν τους λες ωραία λόγια τους αρέσει.<BR/>Όταν τους πάς λίγο κόντρα εξαφανίζονται.Λακωνhttps://www.blogger.com/profile/15749283718034190420noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7314191089291008585.post-25105080920479665162008-06-04T08:26:00.000+03:002008-06-04T08:26:00.000+03:00Ξέχασα! Για του λόγου το αληθές πριν από καιρό είχ...Ξέχασα! Για του λόγου το αληθές πριν από καιρό είχα αφιερώσει μία ανάρτηση σε ένα από αυτά τα άτομα την Ασπασία Μπικάκη. <BR/><BR/>Αν σας ενδιαφέρει θα βρήτε την ανάρτηση στο <BR/>http://dyosmaraki.blogspot.com/2007/09/blog-post_21.htmldyosmarakihttps://www.blogger.com/profile/09759863828317122410noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7314191089291008585.post-50668420667995533302008-06-04T08:21:00.000+03:002008-06-04T08:21:00.000+03:00Λάκωνα,Διαβάζω με πολύ ενδιαφέρον την εξέλιξη της ...Λάκωνα,<BR/><BR/>Διαβάζω με πολύ ενδιαφέρον την εξέλιξη της ανάρτησής σου που φαίνεται να προκάλεσε απόψεις με διαφορετικές θεωρήσεις.<BR/><BR/>Θα διαφωνήσω μαζί σου όσον αφορά την θέση πως πουθενά αλλού εκτός από την Ελλάδα δεν δημιουργήθηκε αξιόλογη τέχνη. Ξεχνάμε τις πυραμίδες της Αιγύπτου? Τις σαρκοφάγους τους και τις πανέμορφες τοιχογραφίες τους? Ξεχνάμε την τέχνη των Ινκας? κλπ κλπ<BR/><BR/>Αυτό που κάνει την διαφορά στην Ελληνική τέχνη σε σχέση με τις υπόλοιπες είναι πως πρόκειται για την πρώτη ανθρωποκεντρική τέχνη η οποία τελειοποιήθηκε την εποχή του Περικλή με την τέλεια ανάδειξη του κάλλους του ανθρωπίνου σώματος.<BR/><BR/>Θα συμφωνήσω όμως μαζί σου πως η τέχνη γεννιέται από την ανάγκη. Ολα αυτά που ανέφερες δηλαδή η ανάγκη κανείς να εκφράσει τη λύπη του, τη χαρά του μέσω της τέχνης είναι γεγονός και θα με βρει απόλυτα σύμφωνη. Εδώ θα διαφωνήσω με τον αγαπητό φίλο Κώστα σχετικά με την θέση του περί τσαρλατανισμού. Ολοι αυτοί οι λαϊκοί καλλιτέχνες που ακόμη και στις μέρες μας δημιουργούν αυτοσχέδιες μουσικές,τραγούδια βγαλμένα από την καρδιά τους αλλά ακόμη και γλυπτά η ζωγραφικές ασφαλώς δεν είναι τσαρλατάνοι.<BR/><BR/>Ισως μακρυγορώ μα βρίσκω την εξέλιξη της συζήτησης πολύ ενδιαφέρουσα και θα ήθελα να καταθέσω μια δική μου εμπειρία.<BR/>Γνώρισα σε ένα από τα ταξίδια μου μια οικογένεια που μου χάρισαν κάποια ξυλόγλυπτα κουταλάκια απίστευτου κάλλους. Εμαθα πως τα σμίλευε ο πατέρας κάποιου που όταν του έκοψαν τα πόδια λόγω σακχάρου και αναγκάστηκε να πάψει να δουλεύει άρχισε δειλά δειλά να φτιάχνει αυτά τα κουταλάκια. Κάθε κουταλάκι αφηγείται μια ιστορία από αυτές που είχε ακούσει μικρός.<BR/>Αν αυτό δεν λέγεται εσωτερική ανάγκη για έκφραση τότε η ανάγκη τι είναι?<BR/>Οσο για την θεωρία περί απαλλαγής από τις βιοποριστικές ανάγκες προκειμένου να δημιουργήσεις τέχνη που λέει ο αγαπητός Κώστας, ίσως είναι μια μερίδα ανθρώπων που την στηρίζουν μα εγώ διαφωνώ κάθετα. Την θεωρώ ελιτίστικη αντιμετώπιση της τέχνης και μπορώ να φέρω άπειρα παραδείγματα από ανθρώπους που φυτοζωούσαν,σχεδόν πεινούσαν μα δημιουργούσαν παράλληλα τέχνη όχι για βιοποριστικούς λόγους μα από ανάγκη.<BR/><BR/>Την καλημέρα μου<BR/><BR/>ΥΓ. Σήμερα και αύριο θα λείψω μα επειδή με ενδιαφέρει πολύ αυτός ο γόνιμος προβληματισμός περιμένω με ενδιαφέρον τη συνέχεια τόυ γόνιμου αυτού διαλόγου.dyosmarakihttps://www.blogger.com/profile/09759863828317122410noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7314191089291008585.post-87879162552097431992008-06-03T23:32:00.000+03:002008-06-03T23:32:00.000+03:00Αγαπητε Λακων,σε φιλους δεν απολογουμαι!Την γνωμη ...Αγαπητε Λακων,σε φιλους δεν απολογουμαι!Την γνωμη μου λεω!<BR/>Και τωρα διαφωνω και στην απαντηση σου επι του σχολιου μου!<BR/>Εστιασες στην αναγκη για την τεχνη!<BR/>Κατεβασες αρκετα παραδειγματα!<BR/>Απαντω κι εγω,πως ο Ο Περικλης ειναι νεκρος!Αλλα ουδεμια σχεση εχει με το θεμα μας!<BR/>Με καταλαβαινεις εννοω!<BR/>Η αναγκη δεν ποιει τεχνη!Σε καμια περιπτωση!Τσαρλατανισμο ισως!<BR/>Τεχνη κανεις μονο αμα βγεις εξω απο το εκαστοτε συστημα!Μονο αμα εισαι απαλλαγμενος απο αναγκες! Χορτατος!<BR/>Σε αντιθεση παντα με την ποιηση,που ειναι τεχνη και θελει να πονεσεις,να ζησεις κατι εντονα δηλαδη, ενα συναισθημα για να γραψεις!<BR/>Αλλα δεν εχει αυτο σχεση με ...τα αγαλματα της αναρτησης σου! <BR/>Το να μπω στο παιχνιδι μιας στειρας αντιπαραθεσης του ..βρες μου ενα..η; πες μου...δεν θα το κανω!<BR/>Αλλου εστιασα εγω στην αναρτηση σου και αλλου εσυ μου απαντησες!<BR/>Και δεν ειμαι αντι/Ελληνας!<BR/>Αλλα οχι και τετοιος Ελληνας οπως τον οριοθετουν καποιοι!<BR/>Θα επανελθω αυριο,με περισσοτερο αντιλογο φανταζομαι!<BR/>Λογω της αναμενομενης απαντηση σου!<BR/>Καληνυχτα λεω για αποψε φιλε!Vrakas Kostashttps://www.blogger.com/profile/04633603217334823501noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7314191089291008585.post-38566075880107533002008-06-03T22:26:00.000+03:002008-06-03T22:26:00.000+03:00Καταρχάς Κώστα δεν χρειάζεται να απολογείσαι για ν...Καταρχάς Κώστα δεν χρειάζεται να απολογείσαι για να πεις την άποψη σου.<BR/>Μίλα ελεύθερα και διαφώνησε όσο θες.<BR/>Ειλικρινά το εκτιμώ.<BR/>Λοιπόν να μιλήσουμε πρώτα για την ανάγκη. <BR/>Μια από τις διαφορές του ανθρώπου από τα ζώα είναι η ανάγκη του να εκφραστεί και του να μάθει.<BR/>Η ανάγκη σε κάνει όταν πονάς να γράψεις ένα ποιήμα και να μιλήσεις για τον πόνο σου.<BR/>Η ανάγκη σε κάνει όταν είσαι ερωτευμένος να γράψεις στίχους.<BR/>Η ανάγκη σε κάνει να θες να παραστήσεις τους Θεούς σου.<BR/>Η ανάγκη σε κάνει να θες να εκφραστείς.<BR/>Η ανάγκη σε κάνει να θες να ομορφύνεις τη ζωή σου και το περιβάλλον γύρω σου.<BR/>Η ανάγκη επίσης σε κάνει όταν πεινάς να ανοίξεις το ψυγείο και να φας ένα καρπούζι.<BR/>Ποτέ δεν άνοιξα το ψυγείο και είπα ας του ρίξω τώρα και έναν..<BR/>Αυτό Κώστα δεν είναι ανάγκη αλλά διαστροφή...<BR/>Είδες ποτέ ποντίκι να συνουσιάζεται με το τυρί; Ε ούτε τα ζώα ρε Κώστα δεν το κάνουν, ποια τέχνη και ποια ανάγκη;<BR/>Υπήρξαν και πολιτισμοί μαζί με τον Ελληνικό. Ίσως και πριν.<BR/>Στο απόγειο όμως η ανθρωπότητα έφτασε στην Κλασσική Ελλάδα, στην Αναγέννηση και το Διαφωτισμό και ανά περιόδους εμφανίζονταν κινήματα αξιόλογα όπως αυτό του σουρεαλισμού κτλ.<BR/>Τα πρώτα εξαιρετικά δείγματα τέχνης Κώστα είτε το θέλουμε είτε όχι υπήρξαν στην Αρχαία Ελλάδα.<BR/>Βρες μου ένα ανάκτορο πιο αξιόλογο από αυτά της Φαιστού και Κνωσού.<BR/>Βρες μου εσύ μνημείο εκείνης της περιόδου πιο αξιόλογο από τον Παρθενώνα.<BR/>Πες μου εσύ έναν πιο αξιόλογο ποιητή από τον Όμηρο εκείνη την περίοδο. Έναν πες μου.<BR/>Με είδες να μιλάω για τη σύγχρονη Ελλάδα ή για την Ελλάδα του '21;<BR/>Μίλησα για Ελλάδα την περίοδο της Αναγέννησης;<BR/>Να αποθεώσω Κώστα τον ανύπαρκτο πολιτισμό των Ούννων;<BR/>Φυσικά και άλλοι λαοί ανέπτυξαν πολιτισμό όπως οι Αιγύπτιοι είτε ακόμα και οι Πέρσες.<BR/>Αν ότι ήταν ελληνικό ήταν και καλό σήμερα δεν θα έκρινα το γυάλινο δρομέα και θα αποθέωνα τα αγάλματα και την τέχνη της Ελλάδας του 1850..<BR/>Τέλος Κώστα ή τέχνη είναι όντως υποκειμενική.<BR/>Η υψηλή τέχνη όμως είναι κάτι αντικειμενικό. <BR/>Κανείς δεν μπορεί να πει πως ο Ερμής του Πραξιτέλη δεν είναι κομψοτέχνημα εκτός αν είναι κομπλεξικός.<BR/>Αντικειμενικά μπορεί κανείς να πει πως ο Πικάσο ήταν κακός ζωγράφος;<BR/>Ακόμα και αν δεν του αρέσει. <BR/>Πολλοί μπορούν να πουν όμως ότι είναι μάπα το καρπούζι...<BR/>Κώστα το να είμαστε Ελληνιστάν είναι τόσο κακό όσο το να είμαστε Αντιελληνιστάν μερικές φορές χωρίς λόγο.Λακωνhttps://www.blogger.com/profile/15749283718034190420noreply@blogger.com